جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه را تشریح کرد.

غلامرضا مرحباء کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح دستور کار جلسه عصر امروز (شنبه 23 مرداد)این کمیسیون گفت: حسین امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه کمیسیون حضور و برنامه های خود را برای اعضای کمیسیو ن تشریح کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان نیز درباره نحوه  انتخاب سفیران ایران در کشورهای مختلف، مذاکرات برجام، ارتباط با کشورهای اروپایی، روابط با سایر کشورهای جهان، رایزن های اقتصادی و همچنین ضرورت تحول در وزارت خارجه مواردی را مطرح کردند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت توجه به کشورهای حوزه تمدنی ایران و استفاده از قرابت های فرهنگی و مذهبی برای گسترش روابط اقتصادی و سیاسی اضافه کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی در این نشست به عدم توجه دولت گذشته به ظرفیت کشورهای همسایه بخصوص کشورهای دارای اشتراکات فرهنگی، زبانی و مذهبی فراوانی با ایران اشاره کرده و به وزیر پیشنهادی توصیه کردند که از این ظرفیت ها برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی استفاده کند.

مرحبا با اشاره به لزوم تقویت  ارتباط سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای شبه قاره و شرق دور اظهارداشت: از سوی دیگر سفیرانی باید برای کشورها انتخاب شود که بیشترین تناسب و توانمندی را با آن کشور داشته باشند چرا که گذشته در انتخاب سفیران دقت چندانی وجود نداشته و افرادی که با این عنوان در کشوری انتخاب می شدند، با فرهنگ و زبان آن کشور  هیچ ارتباطی برقرار نکرده و رویکرد اقتصادی مناسبی هم نداشته اند. لذا باید در دولت سیزدهم به این موارد توجه بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان