شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: حفاظت از تاسیسات و دانشمندان هسته ای برای نمایندگان بسیار مهم است و با توجه به تعرضاتی که در گذشته به تاسیسات و دانشمندان هسته ای شد، خوشبختانه وزیر پیشنهادی ...

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در خصوص حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: ایشان شخصیتی مجاهد، فاضل و باسواد و از جانبازان دوران دفاع مقدس است. در واحد اطلاعاتِ عملیات جبهه های جنگ فعالیت داشت و از یاران سردار بزرگ شهید حسن باقری به حساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام خطیب همچنین نسبت به حوزه امنیت و اطلاعات کشور تجربه، دانش و اشراف خوبی دارد. ایشان دارای سوابق ارزشمند در این حوزه همچون عهده داری یک دهه اداره کل اطلاعات استان قم و همچنین فعالیت در حوزه قضایی و مبارزه با فساد است که حدود یک دهه نیز ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را برعهده داشتند. بنابراین ایشان از بدنه وزارت اطلاعات است و نسبت به جامعه و نهادهای امنیتی کشور اشراف خوبی دارد.

حسین زاده با بیان اینکه برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات مبتنی بر روزآمدسازی اقدامات و ساختار اطلاعاتی کشور است، گفت: حجت الاسلام خطیب نسبت به نقاط ضعف و قوت و آسیب ها و فرصت ها آشنایی دارد و نگاه آسیب شناسانه نسبت به وزارت اطلاعات دارد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس عنوان کرد: امروز حوادث مختلفی در کشورهای منطقه در جریان است و ایران اسلامی کانون مبارزه علیه استکبار و آمریکاست و دشمن مترصد استفاده از هر فرصت برای ایجاد آشوب، ناامنی و ترور در کشور است. بستن راه نفوذ، خرابکاری و ترور در کشور و برقراری امنیت پایدار از جمله ضروریات است که در برنامه حجت الاسلام خطیب آمده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی با اشاره به این که  ماموریت وزارت اطلاعات در دو عرصه ی اصلی تولید اطلاعات و تامین امنیت است، افزود: حراست و حفاظت از تاسیسات و دانشمندان هسته ای که مرتبط با کمیسیون انرژی است، برای نمایندگان بسیار مهم است و با توجه به تعرضاتی که در گذشته به تاسیسات و دانشمندان هسته ای شد، بر ضرورت حفاظت از آن ها تاکید داریم که خوشبختانه وزیر پیشنهادی اطلاعات نقطه نظرات و برنامه های خوبی در این خصوص ارائه دادند.

وی در پایان با بیان اینکه حجت الاسلام خطیب شجاعت در ایجاد تغییر و تحول و مبارزه با فساد دارد، گفت: توجه به جوان گرایی و اعتماد به نسل سوم انقلاب در بدنه مدیریتی وزارت اطلاعات و جابجایی نیروهای بازنشسته از سطوح مدیریتی به اتاق فکرها و گروه های مشورتی برای ارتقا و تقویت وزارت اطلاعات، خنثی سازی اقدامات تروریستی و خرابکارانه و همچنین ایجاد، اصلاح، تقویت و تجمیع سامانه ها و سیستم های اطلاعاتی، نظارتی و کنترلی و نیز نوسازی و توسعه زیرساخت ها و سامانه های پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری و افزایش دانش، مهارت حرفه ای و توانایی های کارکنان و مدیران در تراز گام دوم انقلاب اسلامی از جمله برنامه های اوست که جایگاه وزارت اطلاعات را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/

 


نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان