جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس عده ای را گلچین کرده و در جلسات خط دهی می کند که چند وزیر رأی اعتماد بیاورند و و چند وزیر بیافتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس در جلسه علنی امروز  (سه شنبه 2 شهریور)  قوه مقننه و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی طی تذکری گفت: بنده یک سال پیش تذکری دادم مبنی بر اینکه نمایندگان با هم عهد ببندند که در مجلس یازدهم نماینده تر وجود نداشته باشد و رویه رئیس گذشته تکرار نشود.

وی  ادامه داد: رئیس جمهور افرادی که مورد وثوق بوده اند را  به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کرده است که نمایندگان به این افراد رأی اعتماد می دهند یا نمی دهند.

نماینده شازند در مجلس افزود: چرا باید رئیس مجلس جلساتی را برگزار کند و افرادی را فرا بخواند و خط دهی کند که چه وزرایی رای بیاورند و چه وزرایی رای اعتماد نیاورند. همه ما می توانیم مخالف یا موافق وزرا باشیم، می توانیم نظرات خود را به صورت علنی بیان کنیم. اگر نمی خواهید این مواضع علنی بیان شود در جلسه غیرعلنی نمایندگان را نصیحت و استدلال کنید که به این چند نفر رای ندهید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اینکه عده ای گلچین شوند و به آنها خط دهی کنند که این چند وزیر بیفتند و چند وزیر دیگر رأی بیاورند روا نیست. همه نمایندگان اهل فهم هستند و می دانند موافقت و مخالفت یعنی چه.

در ادامه نمایندگان با فریاد «دو دو» به این تذکر انتقاد کردند.

در این میان، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم با صدای بلند گفت: «الکی می گوید، دروغ می گوید.»

نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت خطاب به امیرآبادی گفت: چه خبر است چرا عصبانی هستید؟

وی ادامه داد: آقای بیغش از جلساتی که شما می گویید ما خبر نداریم. نمایندگان در بسیاری از جلسات دعوت می شوند اما مستقل هستند، فکر دارند، بررسی می کنند و تصمیم می گیرند.

نیکزاد اظهار داشت: جلسات متعددی نیز برگزار می شود و این جلسات مانع [ابراز نظر نمایندگان] نیست.

بعد از اظهارات نیکزاد، امیرآبادی با عصبانیت به سمت جایگاه رفت و خطاب به وی گفت: «اظهارات بیغش را تایید کردی.»

در ادامه نمایندگان اطراف امیرآبادی و نیکزاد جمع شدند و مجتبی ذوالنور نیز خطاب به نیکزاد اعتراض کرد.

انتهای پیام/



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان