جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

مدیرکل حراست استانداری ایلام از ممنوعیت حضور کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی در آرامستان های استان خبر داد.

به گزارش آفتاب ایلام، ناصری راد روز دوشنبه در نشست ساماندهی آرامستان های ایلام اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده کرونا ممنوعیت حضور کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی استان در آرامستان ها اعلام و هرگونه حضوری مستندسازی و به تخلفات اداری و بازرسی معرفی می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آرامستان ها یکی از کانون های شیوع انتقال کرونا محسوب می شوند، هم متوفیان کرونایی و هم بستگان درجه یک آنها که ممکن است به کرونا مبتلا شده باشد در آن حضور دارند، به همین دلیل باید تجمعات محدود شود.

مدیرکل حراست استانداری ایلام تاکید کرد: با هیچ مدیر و هیچ کارمندی تعارف نداریم و مطابق دستورالعمل به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

ناصری راد از مدیر آرامستان ایلام خواست با نصب بنر اطلاعیه های لازم در خصوص رعایت شیوه نامه های کرونا به مردم اعلام و افراد غسال و محل غسل اموات کرونایی تفکیک شود.
وی همچنین از رسانه ها خواست با راه اندازی پویش های ختم مجازی سعی کنند از ایجاد تجمعات در آرامستان ها و بهشت رضای شهر ایلام جلوگیری کنند.

مدیرکل حراست استانداری ایلام اضافه کرد: باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد و با همکاری نیروی انتظامی و بیمارستان و آرامستان ها تعداد بسیار محدودی برای تدفین افراد بتوانند مجوز تردد دریافت کنند.

ناصری راد خواستار همراهی مردم با دستگاه های اجرایی و نظارتی شد و گفت: در این شرایط که کرونا هر روز موجب قربانی افراد زیادی می شود،  باید همکاری کنیم با محدودیت تردد و تجمع به قطع زنجیره کرونا کمک کنیم.

دبیر قرار گاه کرونا استان ایلام نیز در این نشست خواستار همکاری مدیران بیمارستان ها با آرامستان و ساماندهی آمبولانس های حمل جسد به آرامستان ها شد.

سجاد غلامی اظهار داشت: باید متوفیان کرونایی پس از صدور تست پی سی ار با رعایت همه پروتکل های تدفین کرونا دفن شوند.

وی افزود: تسریع در صدور جواز دفن و انتقال سریع اموات شهرستانی در کاهش تجمعات در محل آرامستان ها موثر است.

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت محدودیت ها و هماهنگی بیمارستان ها با آرامستان ها و نیروی انتظامی از تجمعات تا حدود زیادی کاسته شود.

وی از اعلام آمادگی و استقرار نماینده حوزه علمیه برای قرائت نماز میت و تسریع در انجام امور خبر داد و گفت: گروه جهادی در حوزه اعلام آمادگی کرده است.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان