جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: ۳۲ میلیارد ریال از محل منابع ملی برای ساخت تالار مرکزی چند منظوره ایلام در طول سه سال اخیر هزینه شده است.

عمران خودآموز روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار آفتاب ایلام افزود: عملیات اجرایی این مجموعه فرهنگی، هنری در زمینی به گستره هفت هزار متر مربع در حال انجام است.

وی جذب ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی برای تکمیل ساختمان انجمن خوشنویسان استان و آغاز ساخت پردیس سینمایی چهار سالن مدرن امید ایلام (با سرمایه گذاری شهرداری و حمایت سازمان سینمایی وزارت ارشاد) را از دیگر اقدام های این اداره کل در این مدت عنوان کرد و یادآور شد: تکمیل ساخت این مجموعه در دست اقدام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام راه اندازی نخستین تماشاخانه تخصصی "استاد علی باسره" و افتتاح اولین نگارخانه تخصصی استاد" علی اشرف صندوق آبادی" را اقدامی نو در استان در طول سه سال اخیر عنوان کرد و گفت: تجهیز و راه اندازی سینماهای کلهر ایوان و سراب آبدانان، تجهیز مجدد سینما فرهنگ ایلام به امکانات پیشرفته و تجهیز مینی سینمای انجمن سینمای جوانان ایلام در این مدت انجام گرفته است.

خودآموز راه اندازی هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران ایلام، تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی "سیمره" و تجهیز و تکمیل سالن آمفی تئاتر شهرستان دره شهر(در آستانه اتمام) را از دیگر اقدام های انجام گرفته برای تقویت زیر ساخت های فرهنگی استان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام همچنین از تجهیز و افتتاح سالن اجتماعات زنده یاد علی شاه خان حیدری زادی در چرداول و تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی زنده یاد بهمن نظری در چرداول خبر داد و بیان کرد: راه اندازی آسانسور مجتمع فرهنگی و هنری ایلام برای سهولت حضور هنرمندان بویژه افراد دارای معلولیت، تجهیز مهمانسرای ملکشاهی و آبدانان، پیگیری و انعقاد تفاهم نامه مشترک برای تعیین تکلیف روند ساخت سینما قدس ایلام به عنوان مجتمع تجاری-سینمایی تا مرحله صدور پروانه و کمک به پیشرفت فیزیکی ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دره شهر را دیگر اقدام های انجام گرفته این اداره کل در طول سه سال گذشته بوده است.

خودآموز یادآور شد: هرگونه سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر موجب ایجاد نشاط و امید در جامعه و شکوفایی استعدادهای هنرمندان در راستای توسعه فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان