پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
ایلام-مردم سرطاف واقع در شهر ایلام از وضعیت جاده ورودی به این شهرک گلایه های زیادی دارند که این امر باعث ورود دادستان ایلام برای پیگیری موضوع شده است.

خبرگزاری مهر -گروه استان ها: شهرک سرطاف یکی از مناطق شهر ایلام است که هرچند در نزدیکی شهر قرار دارد ولی از بسیاری از امکانات از جمله راه دسترسی مناسب برخوردار نیست.

یکی از اهالی شهرک شهید کشوری (سرطاف) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات عمده و اساسی شهرک مشکل ورودی شهرک که همان پیچ مرگ بار است.

محمد عباسی افزود: متاسفانه در این مسیر تصادفات زیادی رخ می دهد و تاکنون در حوادث ناگواری تعدادی نیز فوت شده است.

وی تصریح کرد: امید است مسئولان برای حل این معضل بزرگ در ورودی این شهرک چاره اندیشی کنند.

مهلت ۴۸ ساعته دادستان ایلام به مسئولان مرتبط استان

در همین زمینه افشار خسروی زاد دادستان ایلام در نامه ای خطاب به احمد کرمی معاون امور عمرانی استانداری ایلام و نورالله دلخواه مدیرکل راهداری ایلام در خصوص مشکلات پیرامون عدم بهسازی و آسفالت محدوده میدان قرآن تا ورودی شهرک شهید کشوری و تعویض پل های موجود متذکر شد و اظهار کرد: با گذشت بیش از سه سال از تاریخ ابلاغ مصوبه تا کنون، مسیر مذکور آسفالت نشده و کماکان شاهد وقوع تصادفات متعدد منجر به فوت شهروندان هستیم.

وی بیان کرد: لذا در راستای احیای حقوق عامه و پیشگیری از جرم، متذکر می شود ظرف مدت ۴۸ ساعت نسبت به اجرا و تکمیل پروژه مذکور اقدام شود، در صورت عدم اجرای دستور قضایی برخورد می شود.

راهداری تعهدات خود را عملی کرده است

مدیرکل راهداری استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال های گذشته تاکنون یکی از مشکلات مالکین اراضی محدوده های از میدان قرآن تا انتهای بلوار فرودگاه و از میدان قرآن تا ورودی سرطاف تعیین تکلیف حریم راه و متولی این محدوده ها بوده، زیرا قوانین وزارت راه به دلیل رعایت حریم و نوار تاسیساتی و۱۰۰ متر بعد از حریم همواره موجب نارضایتی عموم بوده و گاهاً شهرداری عوارض و خسارات به حریم را از بعضی طرح ها و یا صدور مجوزها در مقاطعی از این محدوده ها اخذ کرده است.

نورالله دلخواه بیان کرد: به همین دلیل در تاریخ ۹۷.۶.۱۰ جلسه ای با حضور معاون عمرانی استانداری، شهردار، مدیرکل راهداری و پلیس راه برای رفع موارد مورد درخواست عمومی تشکیل و مصوباتی تصویب شد.

وی افزود: تعهدات طرفین در محدوده میدان قرآن تا ورودی فرودگاه عملی شد ولی برای جاده سرطاف، راهداری باید علاوه بر تعریض پل و کمک در اجرای بیس، مقدار ۱۵۰ تن قیر مورد نیاز پروژه را به شهرداری تحویل دهد که در راستای احترام به تصمیمات جلسه و عملی کردن مصوبات آن علاوه بر تعریض دو دستگاه پل، عملیات خاکی و ساب بیس و بیس آن را تهیه و اجرا کرد.

دلخواه اضافه کرد: ضمن اینکه ۱۵۵ تن قیر نیز از طرف راهداری به شهرداری تحویل شده است.

مدیرکل راهداری استان ایلام افزود: طی سه سال گذشته مکاتبات و جلسات متعددی با محوریت جانشین دادستان تشکیل و طی مصوبات آن جلسات محرز شد که راهداری تعهدات خود را عملی کرده و مهلت زمانی به شهرداری ایلام برای تکمیل پروژه ابلاغ شده است.

وی گفت: با این اوصاف، قطعاً دستگاه قضا پیگیر مصوباتی است که خود ابلاغ کرده و دلایل عملی نشدن آنها را از طرفین حاضر در جلسات را اخذ و قضاوت خواهد کرد.

دلخواه گفت: راهداری استان بارها اعلام کرده است که در صورتیکه شهرداری ایلام، محدوده از میدان قرآن تا ورودی شهرک شهید رجایی را آسفالت نکند، مقدار قیری که بابت آن تحویل گرفته را به راهداری عودت کند تا راهداری کار آسفالت آن را انجام دهد زیرا این میزان قیر برای پروژه تعریض محدوده مذکور منظور شده و طرفین باید نسبت به نحوه مصرف این میزان قیر که معادل ریالی حال حاضر آن بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است به دستگاه های نظارتی پاسخگو باشند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان