جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

به گزارش آفتاب ایلام، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی پیش از ظهر امروز درنشست خبری با خبرنگاران از افزایش ۲ برابری اعتبار عمران و بازسازی اماکن مذهبی ایلام در سال جاری خبر داد

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه پارسال اعتبار مصوب عمران و بازسازی امان مذهبی این استان ۳۰ میلیارد ریال بوده ادامه داد: این مبلغ در سال جاری به ۶۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: با وجود افزایش بیش از دوبرابری این اعتبار ولی با توجه به وجود یک هزار فضای مذهبی استان این مبلغ به هیچوجه جوابگوی تامین هزینه نگهداری و عمران این فضاهی مذهبی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: آغاز مرحله دوم طرح شمیم حسینی در ایلام با توریع دو هزار پرس غذا انجام می‌شود.

عزیزی گفت: طرح شمیم و سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار امامزاده علی‌صالح برگزار می‌شود .

وی افزود: تبیین واقعه‌ی عاشورا بصیرت‌افزایی، عزاداری و حمایت و پشتیبانی‌هئیت‌های مذهبی از اهداف طرح طرح شمیم و سوگواره بصیرت عاشورایی بوده و در آغاز این طرح  100 میلیون تومان بسته معیشتی و 2 هزار پرس غذای گرم نیز در استان ایلام توزیع می‌شود.

حجه‌الاسلام‌عزیزی در ادامه به وجود 100 مکان مذهبی در استان ایلام اشاره کرد و گفت: در جوار این اماکن مذهبی 200 رقبه‌ی تجاری، مسکونی و مزروعی .مستاجر وجود دارد که با نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه امورات آنان انجام می‌شود.

وی برگزاری مراسم عاشورای حسینی در اماکن مذهبی استان ایلام را با توجه به شرایط موجود کرونایی استان ایلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: با افتخار اعلام می کنیم که در ایام محرم تمام عزاداری و مراسمات ویژه این ایام ضمن اجرا در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است و سلامت حاضران در مراسم به دقت رصد و مد نظر قرار گرفته است.

عزیزی با اشاره به کم رنگ بودن وقف مشارکتی در استان گفت: وقف مشارکتی یک اقدام نیک و خدا پسندانه‌ای است که همه افراد جامعه با توان مالی متوسط رو به پایین می‌توانند در راستای محرومیت زدایی و تامین بخشی از نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه در آن سهیم باشند که می‌‌طلبد رسانه‌ها در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان