پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024

۱۱ تن مرغ زنده قاچاق در ایلام کشف شد

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۲۱:۱۷ چاپ کدخبر: 13801
ایلام - ایرنا - فرمانده انتظامی ایلام از کشف بیش از ۱۱ تن مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سردار دلاور القاصی مهر روز شنبه در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: بمنظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالاهای مورد نیاز مردم و دریافت اخباری مبنی بر انتقال مرغ زنده بصورت غیرقانونی و خارج از شبکه توزیع توسط چند فرد سودجو، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی استان در سه عملیات جداگانه و در شهرستان های آبدانان، بدره و چرداول با رصد محورهای مواصلاتی بیش از پنج هزار قطعه مرغ زنده قاچاق معادل ۱۱ تن و ۳۶۰ کیلوگرم از پنج دستگاه کامیونت کشف کردند.

سردار القاصی مهر با بیان این که کارشناسان ارزش این محموله های کشف شده را سه میلیارد  و ۴۰۸ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: رانندگان کامیونت ها در این راستا بمنظور سیر مراحل قانونی روانه دادسرا و محموله های کشف شده نیز برای توزیع در بازار تحویل مراجع ذیربط شدند.

کشف ۲۵۱ قلم لوازم یدکی در ایلام 

رییس پلیس امنیت اقتصادی ایلام گفت: ۲۵۱ قلم انواع لوازم یدکی قاچاق در استان ایلام کشف شد. 

سرهنگ مهدی کیانی اظهار داشت: اکیپی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده قاچاق کالا و حمایت از تولید داخل، با هماهنگی مرجع قضایی نسبت به شناسایی محل فعالیت غیر مجاز توزیع کننده لوازم یدکی قاچاق در شهر ایلام اقدام و در این راستا موفق شدند تعداد ۲۵۱ قلم انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق را کشف کنند.

وی بیان داشت: ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه ۳۵۰ میلیون ریال بوده که ضمن تشکیل  پرونده به همراه متهم بمنظور سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال و اقلام  مکشوفه نیز تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

جلوگیری از قاچاق ۲۰ راس گوسفند در دهلران 

فرمانده انتظامی دهلران گفت: ماموران انتظامی این شهرستان یک دستگاه نیسان حامل ۲۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال را توقیف کردند.

سرهنگ منوچهر مکی یادآور شد: ماموران انتظامی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، یکدستگاه نیسان حامل دام را برای بررسی بیشترمتوقف کردند.

وی بیان داشت: در بررسی اولیه مشخص شد که خودروی نیسان ، حامل ۲۰ راس گوسفند قاچاق بوده، که راننده قصد انتقال آن را به خارج از استان را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، افزود: کارشناسان ارزش دام های مکشوفه را ۳۶۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان