جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
ایلام-معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به آخرین وضعیت تعریض و بهسازی ورودی سرطاف ایلام، گفت: راهداری تعهدات خود را انجام داده است.

محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در محدوده ای از میدان قرآن تا ورودی شهرک شهید کشوری سرطاف در شهر ایلام، به دلیل کم عرض بودن جاده و پرخطر بودن آن یکی از مقاطع پرتصادف است که نیاز به ایمن سازی و اصلاح این مسیر است.

وی با اشاره به اینکه برنامه تعریض و اصلاح این مسیر همزمان با بحث تعیین تکلیف متولی این محدوده شد، افزود: در محدوده میدان قرآن تا ورودی شهرک شهید کشوری همیشه مالکین اراضی جاده متقاضی این بودند که طرح هایی که را در آنجا احداث کنند باید حریم اجازه طرح ها را به آنها می داد، به همین دلیل همیشه مراجعاتی در سطح استان بود که این محدوده به شهرداری واگذار شود.

رضایی عنوان کرد: از طریق کمیسیون ایمن سازی راه های استان و جلسات مکرر در سطح استان این موضوع در دستور کار قرار گرفت که این محدوده تعیین تکلیف شود که به راهداری یا به شهرداری واگذار شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تصریح کرد: به همین دلیل در ۱۰ شهریور ماه ۹۷ طی جلسه ای مقرر شد که این محدوده به خاطر رضایت مردم و رفع مشکلات مردم در حوزه خدمات شهرداری و شهرداری متولی این مسیر شود و شهرداری تعریض این مسیر را متقبل شد.

رضایی افزود: مقرر شد که راهداری عملیات خاکی و تعریض لایه های زیرسازی تا بیس را انجام دهد و همچنین برای آسفالت آن ۱۵۰ تن قیر در اختیار شهرداری قرار بدهد که کار آسفالت انجام گیرد.

موضوع به نوعی به فراموشی سپرده شد

وی ادامه داد: راهداری بلافاصله این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و عملیات خاکی و لایه بیس این مسیر انجام و برای آسفالت مقدار قیری که تعهد کرده بود به شهرداری واگذار شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام اضافه کرد: بعد از این قرار شد که شهرداری کار تعریض آن را انجام دهد و در نهایت این پروژه ایمن سازی شود.

رضایی افزود: متاسفانه در طول سه سال گذشته این موضوع به نوعی به فراموشی سپرده و اجرایی نشد و اخیراً به دلیل تصادفات زیادی که در این محدوده صورت گرفت، دادستانی استان به این موضوع ورود کرده است.

وی گفت: هم اکنون شهرداری مطابق آن تعهداتی که داده کار آسفالت در این محدوده را شروع کرده که بتواند پروژه را از دو طرف تعریض و تا ورودی شهرک را چهارخطه اجرا کند.

وی بیان کرد: راهداری استان نیز علاوه بر آن تعهدات قبلی، ۲۰ تن قیر اضافه به این پروژه تزریق و در اختیار شهرداری قرار داده شده که شهرداری بتواند این پروژه را عملیاتی کند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان