جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۵ هزار دز سهمیه جدید واکسن به این استان اختصاص یافت.

به گزارش آفتاب ایلام، دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: با اختصاص این سهمیه جدید در هفته جاری روند واکسیناسیون تزریقی تسریع و آمادگی داریم میزان دز تزریقی واکسن افزایش یابد.

وی با ذکر اینکه تا هفته گذشته متولدان سال ۱۳۶۰ به قبل می توانستند برای واکسن مراجعه کنند گفت: با احتساب این سهمیه واکسن متولدان سال ۶۴ به قبل می توانند برای واکسن اقدام کنند.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۲۴۶ هزار دز واکسن به استان اختصاص که تاکنون ۲۲ هزار و ۸۹۶ نوبت تزریق انجام گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به احتمال برگزاری پیاده روی اربعین و تردد زایران در مرز مهران بیان کرد: اگرچه محدودیت هایی نیز اعمال شود ولی احتمال شلوغی جمعیت در مرز مهران وجود دارد و از طرفی با توجه به اینکه بیمارستان ها از بیماران کرونایی تکمیل و کادر درمان درگیر خدمت رسانی به بیماران هستند امکانات موجود جوابگوی خدمات رسانی به زائران نیست.

کریمیان ادامه داد: در این زمینه باید رایزنی در سطح ملی صورت گرفته و در صورت برگزاری پیاده روی اربعین امکانات بیشتری به استان اختصاص یابد.

وی، تعداد کل فوتی های کرونا از ابتدای شهریورماه تاکنون را ۶۶ نفر عنوان کرد و افزود: اگرچه آمار مبتلایان کاهش و در حال عبور از پیک پنجم هستیم ولی تعداد فوتی ها همچنان بالاست.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان