شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024
باباخانی گفت: در حال حاضر استان ایلام دارای ۹ سردخانه میوه و سبزیجات است که نیمی از این سردخانه ها دو منظوره و نیم دیگر سردخانه های زیر صفر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،اصغر باباخانی مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: وظیفه و راهبرد حوزه صنایع تبدیلی در استان شامل: افزایش جدی مواد خام، افزایش محصولات فرآوری شده، کاهش ضایعات، افزایش ارزش افزوده، تامین نیاز سبد غذایی در خارج از فصل تولید، جلوگیری از خام فروشی و افزایش درآمد است.

او افزود: در حال حاضر استان ایلام دارای ۹ سردخانه مواد غذایی است که نیمی از این سردخانه‌ها دو منظوره و نیم دیگر سردخانه‌های زیر صفر هستند؛ منظور از سردخانه‌های دو منظوره سردخانه‌هایی است که هم فرآورده‌های گوشتی با دمای زیر صفر را نگهداری می‌کنند و هم محصولات باغی و زراعی را که در دمای بالای صفر دارند نگهداری می‌شوند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: این سردخانه‌ها در شهر ایلام و شهرستان‌های مهران، چرداول و دره‌شهر هستند؛ استان قابلیت افزایش احداث سردخانه‌های بیشتر چه بالای صفر و چه زیر صفر را دارد که برای این‌کار نیازمند سرمایه گذار در این بخش است.

انتهای پیام/ د



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان