جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

شفاف نبودن شورا، زمینه ساز فساد

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ۱۳:۵۱ چاپ کدخبر: 14178


یادداشت ،آفتاب ایلام

شفافیت به معنای ارائه حق اطلاعاتی مردم به مردم است، به شرطی که اطلاعات داده شده ویژگی های ذیل را داشته باشند:

• در زمان مناسب،
• در قالب مناسب،
• با کیفیت مناسب،
• در محل مناسب،
• و به مخاطب مورد نظر، ارائه شوند.زمانی که تمامی این شروط بطور همزمان بوقوع بپیوندد،‌ شفافیت حاصل شده است و در صورت نبود هر یک از این شروط،‌ شفافیت مد نظر حاصل نشده است.
«ارائه مذاکرات مجلس شورای اسلامی فعلی و ملی سابق از طریق رادیو» در یکصد سال گذشته، «پخش زنده و ارائه‌ی آرشیو صوتی و تصویری، و نیز ارائه برخط خلاصه و مشروح مذاکرات از طریق وب، با قابلیت جستجوی موضوعی و فردی» نیز نمونه ای از شفافیت در مذاکرات مهمترین رکن قانون گذار کشور است.
اما چرا شورای ششم شهر ایلام بعنوان پارلمان محلی مبنا را بر شفافیت قرار نمی‌دهد و در صدد آن است تا با اطلاعات بی نظم و بدون برنامه زمانی مناسب و در میان تائید و تکذیب‌ها اعتماد و سرمایه اجتماعی استان را نسبت به خود و مجموعه شهرداری و پرسنل خدوم آن مخدوش می‌کند و با این شیوه در پیش گرفته شده در ایجاد بسترهای شکل گیری فساد قدم بر می دارد.
مطالبه مردم ایلام از منتخبین خود در شورای ششم آن است که به صراحت و بدون پرده بیان کنند که؛
 ماجرای رای 750 میلیون تومانی یکی از اعضاء شورای شهر برای رای دادن چیست؟ آیا چنین خبری صحت دارد واگر ندارد چرا تکذیب نمی‌شود.
 اگر شهر دار ایلام انتخاب شده است چرا باید اعلام نام این انتخاب شهردار به چند روز دیگر ارجاع شود.

 اگر انتخاب شده است و سخنگو آن را اعلام می‌کند چرا رئیس شورای شهر از انتخاب نشدن خبر می دهد.
آیا تائید سخنگو و رد خبر توسط رئیس شورای شهر نشان از آن ندارد که تفرقه، اختلاف و هرج و مرج مدیریتی بر آن حاکم است.

چرا شورای شهر ایلام گزارشی از وضعیت فعلی بدهی‌ها، معوقات و عدم پرداخت حقوق کارگران خدماتی را به مردم ارائه نمی‌دهد.

 چرا رئیس شورای شهر وقتی سخن از فشارهای بیرونی بر همکاران خود برای انتخاب شهردار می‌دهد از نام و عنوان‌ها ذکر نمی‌کند و می خواهد چنین وانمود کند که همکاران وی در تحت فشار انتخاب سایرین برای انتخاب شهردارند و مگر نه این است که اعضای محترم شورای شهر همگان از شایستگان و به بلوغ رسیدگان بوده و نباید تحت تاثیر دیگران برای انتخاب خود قرار گیرند.

شورای شهر ایلام شفافیت را پیشه کند و بگوید آیا انتخاب شهردار ایلام تحت تاثیر منافع فردی اعضای شورا و رای 750 میلیون تومانی است یا آنان می خواهند با فرافکنی این وضعیت را به نهاد و افراد خاص منتصب کنند.


ختم کلام آن که پیشنهاد این قلم به شورائیان(هر هفت عضو شورای شهر ششم) آن است که با شفافیت به ایجاد زیرساخت و بستری مناسب برای رسیدن اطلاعات درست و به موقع به مردم آاقدام ، تا مسائل با کیفیت بالا و کم ترین هزینه حل شوند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان