شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
ایلام - ایرنا - مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: بمنظور پیشگیری و کاهش وقوع حوادث و سوانح طبیعی، ۶۸ روستای در معرض خطر ایلام شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، آیت قیصربیگی روز پنجشنبه در بازدید از روستاهای در معرض خطر شهرستان چرداول با حضور کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور اظهار داشت: ۶۸ روستا در معرض خطر استان در راستای ماموریت های مهم مدیریت بحران و در راستای پیشگیری، کاهش خطرات و سوانح طبیعی در مناطق آسیب پذیر استان شناسایی شدند.

وی با عنوان این مطلب که این روستاها با حضور تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، مدیریت بحران و بنیاد مسکن استان مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند، افزود: در پایان این بازدیدها با حضور نماینده شورا و دهیار روستای مربوطه و همچنین تیم کارشناسی مذکور مصوباتی برای اجرای طرح ها و پروژه های پیشگیرانه اتخاذ می شود و در نهایت مجموعه این مصوبات در مدیریت بحران استان پس از جمع بندی به پژوهشکده سوانح طبیعی کشور ارسال می شود تا پس از اعتبارسنجی توسط بنیاد مسکن اجرایی شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران ایلام با اشاره به این مهم که ایلام از نظر بلایای طبیعی یک استان حادثه خیز در کشور بشمار می رود، یادآور شد: یکی از مطالبات اصلی استان از سازمان مدیریت بحران کشور نگاه ویژه به این موضوع بوده که با رویکرد مثبت متولیان امر مواجه شده و امروز سهم استان در تعریف طرح ها و پروژه های پیشگیرانه بطور ویژه افزایش یافته است.

قیصربیگی با اشاره به زمینه وقوع حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، رانش زمین در استان بیان داشت: هرساله به خاطر وقوع بلایای طبیعی در کشور و استان هزینه های جبران ناپذیری ایجاد می شود که در این زمینه و در راستای پیشگیری و کاهش خطر اقداماتی از جمله اجرای طرح ها و پروژه های ایمن ساز در دستور کار دستگاه های قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور روز گذشته از روستاهای در معرض خطر حوزه جنوبی استان و امروز نیز از روستاهای شهرستان چرداول و سیروان بازدید کردند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان