پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024
ایلام _ ایرنا_ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تزریق واکسن کرونا برای گروه های جامعه هدف در این استان به روزانه ۱۰ هزار دز افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست استانی ستاد کرونا افزود: با اضافه شدن گروه متولدان سال ۱۳۷۰ به قبل و همچنین دریافت محموله های جدید روند تزریق واکسیناسیون در استان افزایش خواهد یافت.

وی میانگین کنونی واکسن تزریقی را هفت هزار دز در روز اعلام کرد و گفت: تاکنون در مجموع بیش از ۳۱۶ هزار دز واکسن در استان دریافت که بیش از ۲۵۸ هزار دز تزریق شده است.

وی همچنین به پیک پنجم کرونا در استان اشاره کرد و گفت: پیک پنجم بدترین و سخت ترین پیک بوده بطوریکه شمار فوتی ها بالاتر از پیک قبلی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعداد فوتی های کرونا از ابتدای شهریورماه تاکنون را ۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۲۰ بیمار بدحال در مراکز درمانی استان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست به استقبال ضعیف مادران باردار از واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: از مجموع بیش از چهار مادر باردار تاکنون تنها ۵۰۰ نفر تزریق واکسن انجام داده اند.

دکتر جمیل صادقی فر همچنین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها را پایین و به میزان ۵۵ درصد عنوان کرد و افزود: اکنون درصد استفاده از ماسک بین مردم به میزان ۷۴ درصد افزایش یافته است.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان