جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

فروش قبرهای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی طی روزهای گذشته به یکی از خبرهای مهم استان تبدیل شد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.


به گزارش آفتاب ایلام؛ طی روزهای گذشته شاهد انعکاس خبری مبنی‌بر فروش قبرهای ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌ریالی در فضای صحن امام زاده علی صالح استان ایلام در فضای مجازی بودیم که این خبر واکنش‌های بسیاری را از سوی مردم و رسانه‌ها در پی داشت.
دلیل بالا بودن قیمت قبرها از یک‌سو و این‌که مبالغ دریافتی قبرها در چه حوزه‌هایی هزینه می‌شود از سوی دیگر سوالاتی است که این روزها ذهن بسیاری از مخاطبان فضای مجازی را درگیر کرده‌ است.


شبهه سوءاستفاده از عقاید مذهبی مردم


محرابیان یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: انعکاس اخباری مبنی‌بر فروش قبرهای صد میلیونی طی روزهای گذشته بسیار خبرساز شده و سوالات بسیاری را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده‌است.
وی با بیان این‌که چنین اقدامی شبهه سوءاستفاده از عقاید مذهبی را در ذهن مردم ایجاد می‌کند اضافه کرد: مسئولان باید جهت شفاف‌سازی پاسخ قانع ‌کننده‌ای در این خصوص ارائه دهند.


نمایان تر شدن اختلافات طبقاتی


هادی‌زاده یکی از کاربران فضای مجازی با بیان این‌که انعکاس چنین اخباری شک و شبهات فراوانی را بدنبال دارد اظهار داشت: اینکه چرا باید شاهد اخذ چنین مبالغی از مردم باشیم؟ و مبالغ اخذ شده صرف چه اموری می‌شود سوالاتی است که باید مسئولان مربوطه پاسخ قانع ‌کننده‌ای دراین‌باره داشته باشند.
وی افزود: متأسفانه این اقدام مسئولان تفاوت بین فقیر و غنی را از زندگی به مرگ نیز می‌کشاند و افرادی که از تمکن مالی بیشتری برخوردارند در صحن امامزادگان اقدام به خریداری و قبور می‌کنند که این امر را اختلافات طبقاتی جامعه را بیشتر نمایان می‌کند.

خدشه دار شدن آرامش فضاهای معنوی امام‌زادگان


یکی از شهروندان صالح‌آبادی نیز دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: با توجه به معنویت صحن امامزادگان ،دفن اموات در این مکان‌ها چهره ناخوشایندی دارد و در اکثر مواقع شاهدیم روحیه افرادی که برای عبادت به این اماکن می‌روند تحت تاثیر مراسمات دفن اموات قرار می‌گیرد و متأسفانه این امر سبب خدشه‌دار شدن آرامشی است که باید در این فضاهای معنوی حکم‌فرما باشد.


هزینه مبالغ اخذ شده برای توسعه عمرانی بقاع متبرکه


حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار  آفتاب ایلام گفت: با هرگونه دفن اموات در محیط در صحن امامزادگان مخالف هستیم و دفن میت در امامزادگان به‌ویژه امامزاده علی صالح منوط به اخذ مجوز از کمیسیون تعیین قیمت قبور است و مبالغ دریافتی براساس نظر این کمیسیون اخذ می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار داشت: مبالغ دریافتی بابت خرید قبور در اماکن مذهبی جهت عملیات عمرانی و توسعه فضای زیارتی آن امامزاده و بقعه متبرکه هزینه می‌شود و هیچ نهادی حق دخل‌ و تصرف در هزینه‌های دریافتی را نخواهد داشت

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان