جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

رییس اداره هماهنگی، مشارکت های مردمی و موسسات خیریه اداره کل بهزیستی ایلام گفت: امسال ۱۰ میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال برای تامین مسکن مددجویان زیر پوشش این استان هزینه شده است.

به گزارش آفتاب ایلام  روز مجید صابری در گفت و گویی افزود: این مبلغ بصورت کمک بلاعوض برای تامین مسکن مددجویان و افراد دارای معلولیت هزینه شده است.

وی سرانه پرداختی به افراد دو معلول ساکن در مناطق شهری را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، ۲ معلول ساکن در مناطق روستایی ۵۰۰ میلیون ریال و سایر مددجویان را ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

به گفته وی، همچنین در این مدت ۳۶۲ خانوار مددجو جهت بهره مندی از معافیت انشعابات آب، برق و گاز معرفی و دراین زمینه بیش از ۲ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال اعتبار توسط این اداره کل پرداخت شده است.

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خانوارهای ایتام فاقد مسکن تحت پوشش به تعداد ۱۴ خانوار در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای زنان و معلولان سرپرست خانوار به تعداد ۱۲ خانوارنیز منعقد شده که از این تعداد سه واحد واگذار وعملیات احداث ۹ واحد نیز در دست اجراست.

صابری به اقدام های انجام گرفته در راستای تامین خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول موضوع تفاهمنامه مشترک پنج جانبه اشاره کرد و گفت: در این زمینه احداث مسکن برای ۵۲ خانوار دارای دومعلول و بیشتر ساکن در شهر و ساخت ۵۱ واحد مسکونی برای خانوارهای دومعلول و بیشتر ساکن در مناطق روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی پرداخت کمک بلاعوض رهن و اجاره برای ۶۰ خانوار نیازمند و پرداخت ۳۷ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش با همکاری صندوق امداد و ولایت را از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه مسکن به جامعه هدف در سال جاری عنوان کرد.

بیش از ۴۰ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان