جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در این استان به ۵۳ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: در صورت وجود واکسن امکان پوشش ۱۰۰ درصدی افراد بالای ۱۸سال فراهم می شود.

وی کل واکسن دریافتی استان را  ۳۷۴ هزار دز اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون واکسیناسیون انجام گرفته ۳۱۶ هزار دز بوده که در نوبت اول ۲۲۱ هزار و نوبت دوم ۹۴ هزار تزریق انجام گرفته است.

واکسن های موجود تایید جهانی دارند 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون همه واکسن های موجود از جمله استرازنکا، سینوفارم و برکت مورد تایید جامعه جهانی هستند و مشکلی برای تزریق آنها وجود ندارد.

دکتر کریمیان اظهار داشت:شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر اینکه واکسن های بهتری قرار است بیایند، باعث شده است که مردم کمتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

برای بازگشت زوار اربعین از مرز مهران باید آمادگی پیدا کنیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برای بازگشت زوار اربعین از مرز بین المللی مهران با توجه به وجود کرونا باید آمادگی همه جانبه ای فراهم شود.

دکتر کریمیان اظهار داشت: باتوجه به اینکه هنوز در بحث اربعین سیاستگذاری خیلی واضح نیست، فکر می کنیم که زوار بیشتری به ایلام بیایند و دانشگاه علوم پزشکی نیز آمادگی خود را برای کنترل این شرایط اعلام می کند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان