سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024
مدیرکل استاندارد ایلام از صادرات ۴۵ هزار و ۷۴۵ تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق خبرداد و گفت: این میزان کالا از ابتدای سالجاری تاکنون صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مهناز همتی اظهار داشت: عمده کالا‌های صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

مدیرکل استاندارد ایلام همچنین از صدور مجوز صادراتی برای ۶۴۳ فقره پرونده از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

همتی تصریح کرد: امسال تعداد ۵۲۹ فقره آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

وی با اشاره به میزان صادرات کالای استاندارد در سال گذشته نیز گفت: در این مدت تعداد ۶۷۶ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آن‌ها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آن‌ها مجوز صادرات صادر شده است.

مدیرکل استاندار ایلام عنوان کرد: در این مدت تعداد ۶۵۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.




نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان