شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
روستای لرینی از توابع شهرستان سیروان بخش مرکزی که از نبود هرگونه اینترنت و تلفن ثابت رنج می برد امروز با پیگیری های متعدد به اینترنت نسل سوم وصل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش در خبرگزاری فارس گزارشی با عنوان ««لرینی» روستایی فاقد تلفن و اینترنت/ رئیس مخابرات سیروان: تامین تجهیزات مشکلات را مرتفع می سازد» منتشر که با امروز به نتیجه رسید.

نبود هرگونه اینترنت و تلفن ثابت در روستای لرینی از توابع شهرستان سیروان که در هفت کیلومتری لومار قرار داشت، داد اهالی روستا را درآورده بود اما با این حال آنها امید داشتند تا مشکلشان هرچه سریعتر مرتفع شود تا اینکه امروز به دنبال پیگیری ها به اینترنت نسل سوم شد.

اینترنت بستری است که می تواند باعث توسعه روستاها شود؛ قابلیت های اینترنت برای رشد و توسعه روستاها بیشتر از ظرفیت های آن برای خدمات رسانی به شهرهاست اما با این حال در کشور ما توجه چندانی به ظرفیت اینترنت در روستاها نشده است.

باید گفت بعد از گذشت سال ها وعده های یکی پس از دیگری چراغ روستای لرینی به اینترنت روشن شد و مردم این روستا الان به راحتی می توانند کسب و کارهای خود را در فضای مجازی رونق دهند.

اعتبار سایت بالغ بر 25 میلیارد ریال است

روح الله عزیزاده رئیس مخابرات شهرستان سیروان به فارس گفت: روستای لرینی که به علت نبود اینترنت با مشکلات فراوانی روبرو بود با پیگیری های متعدد مسوولین و کارشناسان مربوطه موفق به وصل اینترنت پرسرعت شد.

وی افزود: اعتبار این سایت بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال است که از این به بعد مشترکین روستاهای لرینی علیا و سفلی، برافتاب لرینی و نثار مله ماران می توانند از اینترنت پرسرعت همراه این سایت بهره مند شوند و کسب و کارهای خود را در فضای مجازی رونق دهند.

رئیس مخابرات این شهرستان گفت: تمام هدف ما رسیدگی و رفع مشکلات و مطالبات مردمی است در حال حاضر نیز مردم منطقه مذکور به اینترنت نسل سوم وصل شده اند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم سایر سایت های شهرستان سیروان را راه اندازی و ارتقا دهیم.

تلفن یکی از همراهان همیشگی در هر مکان و زمان است

محمد یکی از اهالی روستای لرینی گفت: امروزه تلفن یکی از همراهان همیشگی در هر مکان و زمان است و مسوولین امر نیز باید مشکلات مربوطه به اینترنت و تلفن را در روستاها مرتفع کنند.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده این مشکل و دغدغه حل شد اما امیدواریم دیگر سایت ها در روستاها نیز ارتقا یابد و دیگر در این زمینه هیچ مشکلی رخ ندهد.

در روستاها انواع کسب وکارهای خدماتی، تولیدی، صنعتی و فناوری اطلاعات دیده می شود، از این رو بستر اینترنت برای سهولت انجام کسب وکارهای جدید می تواند مؤثر واقع شود ولی نیازمند توسعه و توانمندسازی فرهنگی است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان