جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

 نماینده ایلام ، مهران ، ایوان ، چرداول ، سیروان ، هلیلان ، ملکشاهی و چوار در مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب ۱۵ رشته کارشناسی ارشد و ۱۰ رشته مقطع دکتری دانشگاه آزاد ایلام از وزیر علوم شد.

به گزارش آفتاب ایلام، سارا فلاحی روز دوشنبه در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: فرآیند جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام باید در دستور کار وزارت علوم قرار گیرد.

وی افزود: اگر دانشگاه های دولتی قسمتی از نیاز خود را در بخش جذب هیات علمی از طریق انتقال اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد با حفظ سنوات و درجات علمی آنها تامین کنند، بسیاری از مشکلات هر ۲ دانشگاه حل خواهد شد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با توجه به ادغام واحدهای این دانشگاه ، به دلیل کمبود رشته و دانشجو با کاهش واحدهای درسی برای تدریس مواجه شده اند، باید فعال شده و دانشگاه دولتی نیز با بار مالی کمتری اعضای هیأت علمی مجرب و با دانش را جذب کند.

فلاحی یکی از عوامل عقب افتادگی دانشگاه ها را وجود فساد در فرآیند جذب هیات علمی عنوان کرد و ادامه داد: وقتی افراد توانا و شایسته در مصاحبه های هیات علمی جذب نمی شوند و دانشگاه ها افراد خاص و مدنظر خود را بدون داشتن قابلیت جذب می کنند، دانشگاه دیگر پیشران توسعه نخواهد بود.

وی در خصوص اختصاص سهمیه ایثارگری به مدافعان حرم برای قبولی در دانشگاه ها نیز افزود: بدلیل تفاسیر اشتباه از قانون، مدافعان حرم از این سهمیه ایثارگری محروم هستند و انتظار می رود که دولت انقلابی در رفع این مشکل اقدام کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار با استقبال از این پیشنهاد های نماینده ایلام در مجلس گفت: همه تلاش خود را برای جرایی شدن این پیشنهادات ارائه شده بکار خواهم گرفت.

محمدعلی زلفی گل از تشکیل یک تیم بازرسی برای بررسی فرآیندهای جذب اعضای علمی در دانشگاه های مختلف کشور خبر داد و افزود: اراده وزارت علوم مقابله با چنین فسادهایی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان