چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024
کاکی گفت: ۹۵۷ زائر عتبات عالیات در طول ۱۰ روز گذشته که قصد عزیمت به کشور عراق از طریق مرز مهران را داشتند، عودت داده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مجید کاکی،فرماندار مهران از عودت ۹۵۷ زائر اربعین حسینی در مرز مهران خبر داد و گفت: از مجموع زائرانی که تاکنون قصد عزیمت به کشور عراق را از طریق مرز مهران را داشتند ۶۲۸ نفر در مبادی ورودی شهرستان اقناع شده و تصمیم به بازگشت به سمت شهر‌های محل سکونت خود گرفتند و ۳۲۹ نفر نیز در نقطه صفر مرزی توسط نیروی انتظامی و مرزبانی دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع شدند.

او افزود: مرز مهران طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین همچنان بسته و از تمامی زائرانی که بصورت زمینی قصد خروج از مرز مهران و عزیمت به کشور عراق را دارند ممانعت خواهد شد.

فرماندار مهران یادآورشد: ۱۱۰ خودرو زائران تاکنون در مبادی ورودی و داخل شهر مهران و سایر گذرگاه‌های استان عودت داده شدند و همچنان با تمامی وسایل نقلیه که زائران را به مرز مهران می‌برند، برخورد می‌شود.

کاکی تاکید کرد: طی نشست‌های هماهنگی قرارگاه تامین آب زائران برگشتی از عراق در مهران تشکیل شده و آب معدنی به مقدار لازم دپو شده است.

او در خصوص ایجاد موکب در شهرستان مهران نیز ادامه داد: چهار استان معین با رعایت ضوابط و قوانین اعلامی در مرز مهران موکب خواهند زد و جیره خشک و غذای نذری برای زاِئران برگشتی از عراق نیز در نظر گرفته شده است.

فرماندار مهران با ذکر این مطلب که تمامی تمهیدات برای بازگشت زائران از مرز مهران اتخاذ شده است، افزود: تمامی زائران اربعین حسینی پس از رسیدن به پایانه، بلافاصله توسط اتوبوس‌های مشخص شده راهی شهر‌های محل سکونت خود می‌شوند و به رانندگان نیز تاکید می‌شود تا از مسیر کمربندی استفاده کنند.

کاکی اضافه کرد: طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین و هماهنگی انجام شده ۱۵۰ خودرویی که حامل تجهیزات موکب داران هستند، اجازه خروج از مرز مهران را دارند.

انتهای پیام / غ



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان