پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اقتدار و توان دفاعی نیروهای نظامی، ارتش و سپاه مهم ترین عامل بازدارنده در برابر هجوم و توطئه دشمنان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در دیدار نیروهای مسلح و اعضای ستاد هفته دفاع مقدس استان اظهار داشت: مهم ترین سرمایه کشور در تراز جهانی و بین المللی دفاع مقدس است و برای استمرار این حرکت جهشی ایران از نظر علمی و دفاعی باید دفاع مقدس همواره گرامی داشته شود چرا که با وجود هشت سال جنگ تحمیلی است که روز به روز استعدادهای جوانان شکوفا و کشور توانمند و مقتدر می شود.

وی افزود: تمامی پیشرفت ها در عرصه های مختلف علمی، دفاعی، پزشکی، ورزشی و سایر حوزه ها مرهون جانفشانی و از خودگذشتکی جوانان برومند آن زمان است که این افراد مهم ترین سرمایه های دفاع مقدس هستند و همواره باید تکریم شوند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در جریان دفاع مقدس ۲ قدرتی که در برابر هم قرار داشتند ( پیمان ناتو و ورشو) علیه جمهوری اسلامی وحدت پیدا کردند و همه دنیا پشتیبان صدام و رژیم بعث عراق شد که او پیروز جنگ شود، اما با همت جوانان این مرز بوم و خواست خداوند متعال، جمهوری اسلامی پیروز جنگ بود.

کریمی تبار دفاع مقدس را مقدمه ایجاد جبهه مقاومت در منطقه دانست و گفت: جبهه مقاومت باعث شد معادلات جهانی غرب پیش نرود، ایران بتواند به آب های آزاد جهان راه پیدا کند و داعش نیز نابود شود.

وی تصریح کرد: امروز اگر کسی قصد تعرض به جمهوری اسلامی را داشته باشد، ارتش و سپاه در فاصله سه هزار کیلومتری آنها را هدف قرار می دهد که این اقتدار و توان دفاعی مهم ترین ثمره دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: دولتمردانی که داعیه داشتند ادبیات دنیا را بلد هستند در جریان برجام شکست خوردند و معتقد بودند که پیمان FATF و تحریم ها مانع جدی بر سر راه واردات واکسن است.

وی اضافه کرد: در مقابل کسانی که معتقد به مبانی بودند خیلی راحت توانستند تحریم را بشکنند، FATF را خنثی و واکسن مورد نیاز را برای مردم وارد کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: اگر در این شرایط حرکت جدی داشته باشیم به راحتی مشکل تورم، گرانی و بیکاری حل خواهد شد به دلیل اینکه تحریم بی اثر شده است.

امام جمعه ایلام گفت: نیروهای مسلح کشور در شرایط سخت نظیر سیل، زلزله، کرونا همواره در کنار مردم و در خدمت مردم بوده است.  



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان