جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
ابومحمد عسگرخانی استاد برجسته روابط بین الملل دانشگاه تهران و از منتقدان جدی توافق هسته ای دولت حسن روحانی با 1+5 دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ابومحمد عسگرخانی استاد برجسته روابط بین الملل دانشگاه تهران به علت ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

مرحوم عسکرخانی از منتقدان جدی توافق هسته ای دولت حسن روحانی با غرب موسوم به برجام بود و پیش و پس از انعقاد این توافق انتقادات بسیاری را نسبت به آن مطرح کرده بود.

وی در یکی از گفت وگوهایی که با خبرگزاری فارس داشت، گفته بود: تیرماه 94 که قرار بود برجام امضاء شود، از روز 13 اسفند سال قبل به من اخطار کردند که «با توجه به ارتباطاتی که با بیگانگان دارید به عنوان «جاسوس» تحت پیگرد هستید»! 

عسکرخانی در این باره افزوده بود: در نتیجه این اخطار در بازه اسفند 93 تا امضای برجام در تیر 94 دیگر هیچ سخنرانی و اظهارنظر و گفت وگویی نکردم و پس از آن نیز باز تا مدتی مصاحبه نمی کردم.

این استاد روابط بین الملل همچنین گفته بود: اخطار، شفاهی بود و تحت نام نهاد خاصی از طریق تلفن به من ابلاغ شد، اما بعداً وقتی پیگیری بیشتر کردم فهمیدم که آن نهاد که با آن عنوان خود را به من معرفی کرده بودند چنین اخطاری نداده است.

وی در بخش دیگری از گفت وگویش با فارس تصریح کرده بود که به علت نقدهای بی پروایش نسبت به رویکرد مثبت بعضی دولت های جمهوری اسلامی ایران در قبال پیوستن به رژیم های بین المللی، هزینه ها و فشارهای فراوانی متحمل شده است.

بخوانید:

عسگرخانی : به خاطر نقد برجام گفتند تحت پیگردی!

انتهای پیام/



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان