جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
ایلام - ایرنا - دبیر گرامیداشت هفته دفاع مقدس ایلام گفت: در آیینی و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران پیشکسوت استان امروز همزمان با سراسر کشور تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدحسین فولادی روز سه شنبه در حاشیه آیین ملی تجلیل از یک میلیون ایثارگر دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ۳۰۰ نفر از ایثارگران پیشکسوت دفاع مقدس اعم از خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمنده های دوران دفاع مقدس در شهر ایلام قدردانی شدند.

وی افزود: این آیین در سایر نقاط استان ایلام نیز برگزار شد که در قالب این برنامه ها بیش از ۲ هزار نفر دیگر از پیشکسوتان دفاع مقدس هر شهرستان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

دبیر گرامیداشت هفته دفاع مقدس ایلام یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان سال جاری از ۳۰ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان ایلام تجلیل می شود.

سرهنگ فولادی اضافه کرد: در راستای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.

وی ادامه داد: باتوجه به برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام، برنامه های امسال هفته گرامیداشت دفاع مقدس استان متمایز از سال های گذشته و متفاوت از دیگر استان ها و همسو با اهداف کنگره برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، آیین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس کشور به صورت ویدیوکنفرانس با حضور ریاست جمهوری همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

در استان ایلام نیز این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اعضای شورای تامین استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده های شهدا و ایثارگران برگزار شد.

استان ایلام بیش از سه هزارشهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده دارد که به نسبت جمعیت بیشترین ایثارگر دوران دفاع مقدس را تقدیم انقلاب کرده است.

استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران افزون بر ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت.

۵۰ عملیات کوچک و بزرگ در جبهه های استان ایلام علیه رژیم بعث عراق انجام شد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان