پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
رئیس جمهور گفت: ما با جاهلیت مدرن مواجه هستیم و آن قدرت عظیم که بتواند این جاهلیت مدرن را نابود کند نام و یاد شهداست ما باید همواره این شهدا، هدف آنان و انگیزه آنان را یادآور کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ارتباط ویدئو کنفرانس که در محل سالن فنی و حرفه ای ایلام به مناسبت تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت ایلام برگزار شد گفت: فلسفه قیام ابی عبدالله(ع) این بود که ملت ها را از جهالت و نادانی بیرون بیاورد.

وی افزود: تجلیل از پیشکسوتان راه صیانت بخشی به نسل جدید است در این مقطع عزیزانی که متولیان امر هستند هر چقدر از نام شهیدان یاد کنند و مسیر نورانی شهیدان را در جهت تنویر افکار عمومی و راه نورانی آنها را برای رهایی یافتن از گمراهی ها مورد توجه قرار دهند، کم است.

رئیس جمهور گفت: بسیاری در دنیا نبرد می کنند؛ در طول تاریخ در جغرافیا و اطلس جنگ هایی بوده اما نظام و دفاع ما مقدس است چرا که در پرتو قدوس قرار دارد و مبتی بر دین و آموزه های دین است و این رمز قدسیت نظام ما است. 

وی افرود: در راس نظام ما حاکمیتی است که نیابتی از امام زمان است و این هم سبب مقدس بودن آن شده است.

رئیسی ادامه داد: در نظام ما هیچ قانونی و مقرارتی نمیتواند تثبیت و اجرا شود مگر آنکه شرعی باشد.

وی تصریح کرد: در قدسیت عمل هم حسن فعلی و هم حسن فاعلی می خواهیم یعنی اخلاص می خواهد تا قیمت پیدا کند. 

رئیس جمهور گفت: رمز ماندگاری شهدا این است که برای خدا از جان خود و از آینده خود گذشتند و قدسی بودند.

وی افزود: همواره باید از آنها تجلیل شود تا نام آنها بماند چرا که جاودانه هستند و کسانی که در این فضا قرار میگیرند با نورانیت آشنا شده اند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: همه این سرداران فرمانده بزرگی دارند و همواره در کنار امام بوده اند؛ فرمانده جایگاه والایی دارد و خود در این میدان پیشکسوت بوده و با اخلاص در این میدان حاضر است.

وی بیان کرد: ما با جاهلیت مدرن مواجه هستیم و آن قدرت عظیم که بتواند این جاهلیت مدرن را نابود کند نام و یاد شهداست ما باید همواره این شهدا، هدف آنان و انگیزه آنان را یادآور کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مردان نام آور دو روز تولد دارند یک روز تولد شخص خودشان بوده و یک روز تولد شخصیتشان بوده آنها با شهادتشان دوباره متولد شده اند. 

وی افرود: شهدا جهل زدایی کردند و این بیداری منطقه به برکت خون شهدا است و این بیداری همواره ادامه دارد و شهدا در مسیر حق گام نهاده اند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان