سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024
ایرنا - ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد در ادارات دولتی باید استخدام شوند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر بسطامی عصر در دیدار اعضای هیات رییسه فراکسیون ایثارگران مجلس با معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن بررسی مهم ترین مسائل و مشکلات کشور و ایلام اظهار داشت: در اجرای بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است علاوه بر اجرای ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره های آن و اصلاحات بعدی، تمام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر را در طول اجرای قانون برنامه استخدام کند.

وی افزود: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، کلیه ادارات دولتی و دستگاه های مشمول این قانون موظف اند پس از بازنشستگی یکی از ایثارگران، از محل سهمیه استخدامی خود با رعایت شرایط عمومی استخدام یکی از فرزندان شهید، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزاده، اسیر و مفقودالاثر را در آن دستگاه استخدام کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مراجعات مکرر، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است ضمن پیگیری و تسریع در تحت پوشش قراردادن پرونده های تبصره بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که مورد سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند، اما مجروحیت آن ها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده (نیروهای مسلح) احراز می شود را به عنوان جانباز تلقی نماید و حداقل ۵ درصد جانبازی به آنها تعلق گیرد.

بسطامی یادآور شد: با توجه به بالا بودن آمار فرزندان شهدا و ایثارگران بیکار در ایلام، افزایش سهمیه های استخدامی در آزمون های پیش رو و همچنین  افزایش سهمیه اعتبارات تسهیلات وام های اشتغال زایی مورد انتظار است.

وی در ادامه بر استقرار نمایندگی سازمان اقتصادی کوثر در استان به منظور پیگیری و ایجاد طرح های اشتغالزایی  در استان تاکید کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین تخصیص اعتبار لازم در راستای برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان اختصاص سهمیه کافی به منظور برقراری کمک معیشت جانبازان زیر ۲۵ درصد معسر و فاقد شغل و درآمد (اجرای بند ب ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه) و تخصیص اعتبارات لازم به منظور تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز جامعه ایثارگری شد.

بسطامی اظهار داشت: باتوجه به قرار داشتن ایلام در مسیر عتبات عالیات و حضور ایثارگران از تمامی نقاط کشور در استان، تامین اعتبار لازم به منظور پرداخت هدیه ازدواج به فرزندان شهدا و ایثارگران که از سال ۱۳۹۴ تاکنون اقدامی صورت نگرفته است باید پرداخت شود.

وی همچنین خواستار حل مشکلات واگذاری خودرو به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، تخصیص اعتبار لازم به منظور ساماندهی گلزارها و یادمان شهدا در سطح استان شد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان