پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام، مراد جلیلیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ایلام کتاب را لازمه توسعه دانست و اظهار داشت: توسعه بدون توجه به نقش کتاب ناممکن است.

مدیر کل نهاد کتابخانه های استان ایلام کتاب و کتابت سازنده فرهنگ و آینده روش برای یک کشور عنوان کرد و گفت: نمی توان توسعه و رشد را بدون در نظر گرفتن میزان سرانه مطالعه مورد بررسی قرار داد به همین خاطر، کتاب و کتابخوانی از مقوله های مهم و قابل توجه فرهنگی است.

وی در ادامه افز.د: جوامعی که امروز از پیشرفت، ترقی و توسعه برخوردار هستند، جوامعی هستند که ارزش کتاب و کتابخوانی را پاس داشته اند و در پاسداشت آن رشد و توسعه پیدا کرده اند.

جلیلیان به اقدامات انجام شده در حوزه توجه به کتاب و فرهنگ مطالعه در استان ایلام اشاره و یادآورشد: 4341 عنوان برنامه فرهنگی توسط نهاد کتابخانه های استان ایلام با عناوین مختلف در حوزه ترغیب به مطالعه، نقد و بررسی برگزارشده است.

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه های استان ایلام اهدا 93 هزار جلد کتاب توسط شهروندان ایلامی به کتابخانه های استان ایلام، موجب شده است تا استان ایلام سرآمد و نمونه ی اهدای کتاب در کشوری شود.

اختصاص یک میلیارد و چهارصد میلیون بودجه برای تکمیل و تجهیز به کتابخانه های استان ایلام از موارد عنوانی جلیلیان در این نشست بود که اختصاص این مبلغ بودجه را نشانه توجه دولت به کتاب و کتابخوانی عنوان و گفت: 51هزار و 523 نفر عضو فعال کتابخانه های استان هستند.

خرید از کتاب های ناشران بومی نیز آخرین مطلب عنوانی مدیرکل نهاد کتابخانه های استان ایلام بود که گفت: از محل درآمدهای داخلی، 38 عنوان کتاب از ناشران بومی خریداری کرده ایم که بیش از 3 هزار جلد کتاب را شامل می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان