جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
فتاحی گفت: رعایت ملاحظات و اجرای برنامه های حوزه پدافند غیرعامل در بازگشت زائران اربعین به عنوان یک اصل مهم الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، الیاس فتاحی معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در نشست شورای پدافند غیر عامل با تبریک هفته دفاع مقدس ، گفت: بدلیل اینکه طی روز‌های آینده شاهد ورود زائران اربعین حسینی از مرز مهران هستیم علاوه بر رعایت ملاحضات پدافندی، دستگاه‌های عضو شورای پدافند باید بیشترین آمادگی را داشته باشند.

او افزود: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، ستادی در استانداری تشکیل شده و این ستاد پیگیر اجرای تمامی دستورالعمل‌ها و برنامه‌های پدافند غیر عامل در استان است.

معاون استاندار ایلام بیان کرد: با توجه به پیش رو بودن هفته پدافند غیر عامل، دستورالعمل هفته نکوداشت این ایام ابلاغ شده و همه دستگاه‌های عضو شورا باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده و با ارائه پیشنهادات این حوزه را تقویت کنند.

فتاحی ادامه داد: همه دستگاه‌های عضو شورای پدافند غیرعامل استان برای تقویت این حوزه چالش‌ها و تهدیدات پیش رو را شناسایی و پیشنهادات خود را نیز ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام مطرح کرد: ابلاغ دستورالعمل قرارگاه مرزبانی زیستی به دستگاه‌های عضو شورای پدافند با توجه ۴۳۰ مرز مشترک ایلام با کشور عراق و شناسایی تهدیدات حوزه بیولوژیک، سایبری و زیستی در دستور کار قرار گیرد.

او با یادآوری ابلاغ طرح جامع پدافند غیرعامل ایلام در استان گفت: برای تهیه این طرح به عنوان یک سند بالادستی افزون بر ۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال هزینه شده است.

فتاحی اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل با هدف اجرای اصول و ضوابط پدافند غیرعامل و همچنین صیانت از سرمایه‌های مادی در استان تهیه و ابلاغ شده است.

معاون استاندار ابلام مطرح کرد: در ماده ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ طرح جامع پدافند غیر عامل استان که به تازگی ابلاغ و به همه دستگاه‌ها اجازه داده شده تا ۲ درصد اعتبارات خود را به حوزه پدافند غیر عامل اختصاص دهند.

برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل استان ایلام از دوشنبه هشت مهر آغاز و تا جمعه ۱۴ مهر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ن



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان