جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

سخنگوی شرکت برق ایلام گفت: صدور فیش های برق در استان بر اساس ضوابط و قوانین ابلاغی بوده و موضوع فیش های نجومی در ایلام صحت ندارد.

به گزارش آفتاب ایلام؛ محمد محمدیان شمالی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر موضوعی تحت عنوان صدور فیش های نجومی برق در فضای مجازی استان ایلام خبر ساز شده است افزود: این فیش ها بر اساس ضوابط و قاونین ابلاغی بوده است. 

وی افزود: قبض‌های مربوطه با مبالغ یک میلیون و صدهزار تومان، ۶۰۳هزار تومان و ۶۲۷ هزار تومان که به ترتیب برای مصارف ۱۸۶۶ کیلووات ساعت در دوره ۶۰ روزه، ۱۳۵۵ کیلووات ساعت در دوره ۶۰ روزه و ۱۹۰۳ کیلووات ساعت در دوره ۱۱۰ روزه بوده اند.

محمدیان شمالی با بیان اینکه این سه مشترک تقریباً سه برابر الگوی مصرف در مناطق عادی استان (غیر گرمسیر ایلام- سرابله) که ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه برای فصل گرم است مصرف کرده اند یادآور شد: این سه مشترک جزو مشترکین پر مصرف هستند که عموماً از وسایل پرمصرف مانند کولر گازی و... استفاده  کرده و از ۸۰ درصد مردم بیشتر مصرف کرده اند.

سخنگوی شرکت برق ایلام تاکید کرد: یکی از مهمترین راه‌های گذر کشور از این شرایط بحرانی در زمینه تأمین برق، مدیریت مصرف بهینه برق و جلوگیری از هدر رفت انرژی برق توسط مصرف کنندگان است.

وی عنوان کرد: از مدت‌ها پیش اطلاع رسانی لازم در خصوص تشریح وضعیت تولید و عرضه انرژی برق و لزوم توجه مشترکین به مصرف بهینه از طریق رسانه ملی، شبکه‌های مجازی و... انجام شده است.

محمدیان شمالی گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از مشترکین با احساس مسئولیت پذیری با کاهش مصرف خود و مصرف بهینه برق تا حد زیر الگوی مصرف (۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه) از پرداخت بهای انرژی معاف هستند و تنها ۱۷ درصد از مشترکین در گروه مشترکین پرمصرف قراردارند که نه تنها باعث تضیع حقوق بیت المال و ایجاد شرایط دشوار در تامین برق می‌شوند بلکه بر اساس ضوابط موجود بایستی هزینه‌های بیشتری را نیز پرداخت کنند.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان