پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
گزارش اختصاصی آفتاب ایلام

بیش از ۵۶۷ هزار دُز واکسن در استان ایلام تزریق شد

۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ۱۲:۳۴ چاپ کدخبر: 16245

آفتاب ایلام |رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان این که در این شرایط و با وجود در دسترس بودن واکسن بهترین اقدام مراجعه به مراکز تزریق و تزریق واکسن کرونا است گفت: تزریق بیش از ۵۶۷ هزار دُز واکسن در استان ایلام انجام شده است. 

به گزارش آفتاب ایلام ، با گسترش روند واکسیناسیون کرونا در کشور، رفته‌رفته سیاست‌هایی مبنی بر تسریع بازگشایی‌ها، لغو دورکاری و... اتخاذ می‌شود. سیاست‌هایی که بنابراعلام متخصصان نیازمند افزایش هرچه بیشتر تزریق واکسن به مردم جامعه تا حدود 80 درصد و بیشتر است.

برای رسیدن به سقف 80 درصد تزریق واکسن در استان ایلام تلاش‌های خوب و موثری انجام شده است که نوید بخش فردای روشن برای مهار کرونا است.

تا کنون 567 هزار و 54 دز تزریق شده است

محمد کریمیان دراین ارتباط به خبرنگار آفتاب ایلام گفت: روند واکسیناسیون در ایلام روند روبه رشدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تا کنون 567 هزار و 54 دز تزریق شده است که نسبت به جمعیت استان 44 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی وجود واکسن کرونا در استان ایلام را مورد تائید قرار داد و بیان داشت: کمبودی از نظر واکسن کرونا در استان ایلام وجود ندارد و هم اکنون 240 هزار و 220 دز واکسن  در انبارهای دانشگاه موجود است.

این مقام ارشد بهداشتی، درمانی استان ایلام گفت: 77 درصد دانش آموزان، 12 تا 18 ساله نیز واکسن خود را دریافت کرده‌اند و تزریق به مابقی آنان در حال انجام است.

بهترین اقدام پیشگیرانه تزریق واکسن است

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به تزریق واکسن در استان ایلام گفت: برخی باورهای غلط مانند "بی کیفیت بودن واکسن‌ها"، " صبر کردن تا آمدن واکسن قوی"، "واکسن‌ها باعث جهش‌های سلولی در بدن می‌شوند"، "واکسن باعث ناباروری می‌شود"و... موجب شده است تا عده‌ای در تزریق واکسن کوتاهی کنند و تبعات کوتاهی آنان موجب ضرر و زیان به دیگر شهروندان می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: این گونه افراد تحت تاثیر مطالب کذب و غیر واقعی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار دارند که توصیه اکید ما آن است شهروندان به اینگونه القاعات منفی توجه نکنند.

وی خاطر نشان کرد: در این شرایط و با وجود در دسترس بودن واکسن بهترین اقدام مراجعه به مراکز تزریق و تزریق واکسن کرونا است.

صادقی فر در ادامه استقبال مردم ایلام را از واکسن کرونا مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمام برندهای موجود واکسن کرونا درکشور در ایلام نیز موجود و تزریق می‌شوند.

وی بیشترین تزریق را مربوط به برندهای سینوفارم و آسترانزاکا عنوان کرد و افزود: مردم عزیز استان ایلام بدانند، زمانی می‌توان چرخه بیماری را کنترل کرد که واکسیناسیون به حد مناسبی برسد .


تشکیل  گروه مداخله سریع

  محمد نوذری استاندار ایلام نیز به خبرنگار آفتاب ایلام گفت:  تزریق واکسن کرونا تا سقف 80 درصدی جمعیت استان اولویت نخست ستاد مقابله با کرونا در استان ایلام است و برای تحقق این اولویت به فرمانداران شهرستان‌های استان مأموریت داده شده است تا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ترغیب مردم به تزریق واکسن اقدام کنند.

استاندار ایلام یادآورشد:  تشکیل  گروه مداخله سریع برای بررسی علت عدم استقبال از واکسیناسیون در برخی از افراد نیز انجام و به صورت تخصصی این موضوع کارشناسی و برای آن ارائه راهکار خواهد شد.

گزارش از رضا میرزاد

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان