جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |

انتخاب استاندار بومی یکی از مطالبات مردم ایلام از دولت سیزدهم است. برای اقناع و تحقق این مطالبه سخنان " محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد کشور" را مستندی برای ضرورت انتخاب استاندار بومی ذکر می کنم که امروز در ایلام بیان داشتند و آن این که " نرخ رشد جمعیت در ایلام پایین‌ترین نرخ رشد کشور است" ، " نرخ بیکاری استان ایلام بالاتر از متوسط نرخ بیکاری در کشور است"، " در اطلس آمایش نظرسنجی سیمای زندگی این نتیجه احراز شده است که‌ کمترین نمره را نگرش دختران به ازدواج در ایلام دارا هستند"، اقتصاد اربعین که مهم ترین رویداد تاریخی کشور است و ایلام از آن باید بیشترین بهره را ببرد به اندازه در "آمد یک راننده وُن عراقی نیست".

سخنانی که گوینده آن به صراحت گفت: "من برای ایلام و آینده آن اعلام خطر می‌کنم".
مستندات دیگری که مرکز پژوهش‌های مجلس از رتبه "فقر، فلاکت و تورم و..." بیان که ذکر آنان اطاله کلام و به دراز کشیدن این یاداشت خواهد شد.

از طرفی استان ایلام غنی از منابع زیر زمینی نفت و گاز، مرز اُمن 435 کیلومتری، داشته‌های طبیعی و مستعد برای کشاورزی و قطب تولید شدن است اما در میان و"عده‌های شیرین" و" گزارشات رنگاررنگ" همچنان در فقر و فلاکت به سر می‌برد و این نه آن است که ایلامی‌ها ناتوان برای ساختن استان و رشد و اعتلای آن است .

بلکه نتیجه انتخاب استانداران" سفارشی"، "وابسته به ستادهای انتخاباتی" و " کمک کننده مالی به ستاد روئسای جمهور پیشین" و بازماندنگان از انتصاب در سایر دستگاه‌ها است که آثار و تبعات آن را باید مردم ایلام لمس کنند و زندگی سخت در این دیار سپری کنند.

آقای وزیر! برای توانایی ایلامی‌ها در مدیریت بر استان خود شما را به سخنان سردار الله نور نورالهی ارجاع می دهم، سرداری که نه برای نام و نان و عنوان بلکه برای حرمت و بیان توانمندی‌های فرزندان استان ایلام بیان کرد و گفت: استان ایلام نه برای ایلام بلکه برای 31 استان کشور گزینه مناسب، توانمند و کارا برای "استانداری" دارد.

با این وصف به نظر می رسد درنگ جنابعالی در انتخاب استاندار بومی برای استان ایلام که بیشترین نرخ مشارکت و رای به آیت الله رئیسی را داشته است بیش از این جایز نیست و انتظار مردم ایلام از جنابعالی که روز و روزگاری از مرزهای آنان در مهران و دهلران و میمک دفاع و لباس بسیجی به تن داشته و نظاره گر دفاع و مقاومت این مردم بوده‌اید و بر لباس‌های دوران جنگ اثر خون 3 هزار شهید ایلامی را مانگار دارید آن است که به گزارشات فریبنده دلالان سیاسی، و خود خواندگان موثر در افکار عمومی ایلام که هیچ تاثیری در افکار مردم ایلام ندارند و ماهیتشان برای این مردم مشخص و فقط در پی آن هستند تا استاندار ضعیف و ناتوانی را برای ایلام انتخاب داشته باشند. توجه نکرده و رهنمودهای راهگشای نماینده معزز ولی فقیه در استان ایلام که محور وحدت استان ایلام و مورد وثوق احاد مردم است و نشانه تعامل مردم ، نمایندگان و ذینفوذان واقعی است برای انتخاب گزینه بومی لحاظ کنید.

تا شما هم روزی که به مستندات واقعی وضعیت موجود استان ایلام با تحقیق نه در بولتن‌های رنگارنگ مسئولان فعلی دست یافتی برای آینده ایلام اعلام خطر نکنید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان