سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403| 23 April 2024
به بهانه اجلاسیه نهایی کنگره 3000 شهید استان ایلام

یاد باد آن روزگاران یاد باد

۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۰۳:۳۰ چاپ کدخبر: 16444

آفتاب ایلام | رضا میرزاد| امروز روز یاد بود، یادی برای بهبود وضع"بودن" یاد خاکریزها، اشک‌ها و دعاها، یاد تکبیر فاتحان سنگرها، چفیه‌های خون آلود و یاد نعش‌های خون آلود افتاده بر خاک وطن.

 امروز استان ایلام عاشورایی، سرافراز، شقایق‏زار  و با طراوت از یاد "کبوتران دلاور، قهرمان‏‌های بی‏‌مانند این سرزمین بود" که "خاک سبز وطن را از دسترس فتنه‌‏ها و دشمنی‏‌ها بیرون کشیدند و اهریمن را در جای خود نشاندند".

یاد آنان که؛ "ندای رستاخیز در گوششان طنین‌‏افکن شد و با کوله‌‏باری از اخلاص بر دوش، لبیک‏‌گوی دعوت معبود شدند" و در آسمان، به ابرازی ابدی رسیدند.

 امروز روز یاد بود یاد مردان و زنانی که رفتنشان‌ از همان آغاز، مؤیّد رسیدن است .

وامروز یاد آنانی است که برای ما قابی از خود به یادگار گذاشته‌اند تا ما نیز به خود آئیم  و فریاد بزنیم " خواب را از من بگیرید، ای صاعقه‏‌ها که جبر زمانه، صدای چکاچک شمشیر را از من دریغ کرده است! بر من بشورید، ای امتحان‏‌های طاقت‏‌فرسای جهاد اصغر؛ می‏‌خواهم از نگاه مادران پسر مرده، درس مردانگی بگیرم".

درسی برای آن که برای عزت، اقتدار و استمرار راه ولایت گوی سبقت از جهان ربایم و هرگاه دلم لرزید دوباره به قاب عکس شهیدی نگاه کنم و لرزش دل را  با چفیه‏‌های خون آلود، بر شط آرامش پل ببندم.

درسی تا شیون مادران فرزنده مرده را در هیاهوی تبلیغات خوردنیها و آشیامیدنی‌ها گم نکنم و پشت سیم خاردار ابتذال گیر نکنم و راهی را که شهیدان با خون گلو پیمودند با خون دل بروم.

 

کلاس این درس امروز در  کنار قاب عکس شهدای ایلام و در اجلاسیه 3000 شهید استان ایلام بود.

 



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان