جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
قابل توجه نمایندگان استان در مجلس و استاندار ایلام

بودجه ناچیز ایلام را افزایش دهید

۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۲۰:۵۹ چاپ کدخبر: 16676

آفتاب ایلام |بودجه 1401 روز یکشنبه 12 آذرماه  جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تحویل شد، بودجه‌ای که موافقان و مخالفان فرآوانی دارد و مخالفان  تدوین آن را مشابه بودجه 50 ساله ایران عنوان،  از نبود نوآوری و تغییر در آن  انتقاد و‌ بر این باورند که افزایش هزینه نهادهای خاص"ریاست جمهوری"، "نهادهای تبلیغی، مذهبی و سیاسی"، حذف ارز 4200"، "افزایش مالیات"، "جرائم رانندگی"، "افزایش آب بهاء"،  و...این بودجه را بودجه‌ای انقباضی، تورم زا و کاهش دهنده سفره مردم دانسته و تبعات آن را گرانی و سختی معیشت عنوان می‌کنند.

اما موافقان بودجه 1401 بر این باورند که این بودجه در کنترل تورم موثر و رشد اقتصادی را در پی داشته و بر نتایج برجام وابسته نیست و تدوین آن به تحریم گره نخورده است.

فارغ از نظر موافقان و مخالفان آن چه در این بودجه مغفول مانده است بودجه اختصاصی به استان‌ها، به ویژه استان ایلام است که ردیف آخر 31 استان کشور در دریافت بودجه 1401 را به خود اختصاص داده است و این تخصیص منطبق با آن چه استان ایلام به آن دست به گریبان است. نیست.

حجم زیاد طرح‌های نیمه تمام و پیش بینی منابع و مصارف و درآمدهای استان ایلام در این بودجه تحقق ناپذیر است و تدوین کنندگان این بودجه به هر عدله‌ای که استناد کنند  "عدالت در میان اعداد" را حداقل برای استان ایلام رعایت نکرده‌اند.

در آغاز راه بودن این بودجه  و طرح آن در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی این فرصت را به نمایندگان محترم ایلام در مجلس شورای اسلامی  خواهد داد که با رایزنی و چانه زنی و افزایش قدرت لابی‌گری خود در چکش‌کاری‌های فرآوانی که در انتطار بودجه 1401 خواهد بود نسبت به افزایش سهم استان ایلام در بحبوبه بررسی در خانه ملت اقدام کنند.

در بحبوبه بررسی و چکش‌کاری بودجه 1401 نقش نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی به ویژه استاندار ایلامدر رایزنی و پیگیری برای افزایش سهم ایلام بسیار مهم و کلیدی است که امید است با همدلی و همراهی و صدای واحد نمایندگان محترم مردم ایلام در مجلس و استاندار ایلام بتوانند در افزایش  بودجه ناچیز ایلام موفق شوند.

انتهای پیام/



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان