پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

حسن پورمحمدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار آفتاب ایلام، در حاشیه اختتامیه پنجمین جشنواره رهاورد سرزمین نور در سالن جلسات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: پنجمین جشنواره استانی «ره‌آورد سرزمین نور» در قالب برگزاری هفدهمین جشنواره ««ره‌آورد سرزمین نور»» در این استان با استقبال بسیار خوبی برگزار شد.

وی تصریح کرد: جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور»» بر اساس تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری به‌منظور ثبت آثار راهیان نور با هدف شناسایی استعدادهای فرهنگی هنری، بروز و نشر آثار فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس و تشویق و ترغیب هنرمندان در خلق آثار هنری در دو حوزه دفاع مقدس و راهیان نور برگزار می‌شود.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ابراز کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با متصدیان و خادمان اردوهای راهیان نور، فرمودند که همان‌طور که در اقتصاد به‌دنبال تولید هستیم در فرهنگ نیز باید به‌دنبال تولید باشیم و بر این اساس باید گفت که دفاع مقدس گنج بزرگی است که با کاروان‌های راهیان نور باید این گنج را استخراج کرد.

پورمحمدی یادآور شد: تداوم ادبیات دفاع مقدس و پرداختن به ابعاد دفاع مقدس و کنکاش در این حوزه و کمک به تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس با هدف حضور کلیه آحاد و اقشار مختلف جامعه در این جشنواره از دیگر اهداف برگزاری آن بوده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور و اعزام کلیه اقشار به مناطق عملیاتی یادمانی دوران دفاع مقدس، این جشنواره فرصت مناسبی است که با شرکت اقشار مختلف، در حوزه‌های گوناگون، لحظات ناب حضور افراد در مناطق عملیاتی در قالب هنر در قاب دوربین و رشته قلم، ثبت شود.

پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 97 نزدیک به 1850 اثر در قالب دل نوشته، متن ادبی، سفرنامه، عکس و کلیپ به دبیرخانه این جشنواره در استان ایلام ارسال شد که با رشد کیفی 25 درصدی نسبت به سال ماقبل آن روبه‌رو بوده است و آثار برگزیده این جشنواره به هفدهمین جشنواره کشوری ارسال می‌شود.

در این مراسم از 30 نفر از برگزیدگان این جشنواره در 9 بخش با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان