پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
آفتاب ایلام د بررسی می کند:

واقعیت های بودجه 1401 استان ایلام/ سی و یکمین استان کشور

۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۳:۰۴ چاپ کدخبر: 16788

آفتاب ایلام |مبحث بودجه  و تحلیل بندهای آن این روزها نقل محافل اقتصادی و حتی مردم عادی در جریان مکالمات فی مابین روزانه است. فضای رسانه استان ایلام نیز از این امر مستثنی نیست.

به رغم آن که تمام استان‌های کشور اعم از آن استان‌هایی که بیشترین بودجه 1401 را به خود اختصاص داده‌اند و هم استان‌هایی که کمترین سهم از این بودجه  دارند، در صدد مطالبه‌گری، رایزنی و لابیگری برای اختصاص سهم بیشتری از بودجه1401 هستند.

اما در استان ایلام مسئولان به جای مطالبه گری و لابی و  رایزنی با بیان اعداد و ارقام سعی در آن دارند که این بودجه را برای استان ایلام کافی و وافی جلوه دهند و به افکار عمومی القاء کنند که رشد بودجه‌ای در استان ایلام انجام شده است .

اما آن چه کارشناسان و تحلیل گران ارشد اقتصادی کشور بر آن معتقدند این است که استان ایلام با 935 میلیارد تومان در ردیف آخر استان‌هایی است که کمترین بودجه را می‌گیرند؟

از طرفی اگر بودجه استان ایلام را تقسیم بر جمعیت آن کنیم، حاصل آن بودجه هر فرد است و در این معادله سرانه هر فرد ایلامی از بودجه 1401 کمتر از 200 هزار تومان است.

سهم سرانه هر فرد ایلامی در بودجه 1400 بالای یک میلیون تومان بوده است.

با این وصف چگونه استان ایلام از " سرانه اعتباری  با 3میلیون و سیصد هزار تومان" برخوردار و مبنای این عدد در کجای قانون بودجه 1401 آمده است ابهامی است که انشاالله بزرگان بیان کننده آن در روشنگری برای افکار عمومی اقدام بایسته معمول خواهند داشت.

ختم  کلام در این یاداشت آن است که استان ایلام سی و یکمین استان کشور از نظر اختصاص بودجه 1401 است. با چه فرمول محاسباتی بعنوان استان بیستم در سخنان مسئولان استانی مطرح می شود و آیا مسئولان استانی به جزء لایحه تقدیمی دولت سیزدهم به مجلس، مستندات دیگری برای اثبات محاسبات خود دارند. یا با بازی با اعداد می خواهند خود را توانمند در دریافت بودجه نشان دهند و به خلق الله خودی نشان دهند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار حوزه اقتصاد را در صفحه اقتصادی آفتاب ایلام بخوانید



نویسنده: سرویس اقتصادی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان