پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
یاداشت اختصاصی آفتاب ایلام

بازی با آمار برای نفی دیگران

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۱۸:۰۰ چاپ کدخبر: 17005

آفتاب ایلام |شیوه جدیدی که این روزها در استان ایلام خبری، تبلیغ و مورد به به "ب َه ْ ب َه ْ " قرار گرفته است. بازی با آمار برای نفی دیگران است. این روش، به گونه‌ای پیش می‌رود که بازی گران با آمار و طرفداران آن ضمن رد آمار طرف مقابل،در صدد آن هستند تا  "شفافیت " خود را اثبات و برای این اقدام نفی دیگران را پیشه کنند.

هرچند آمار و تجارب آماری شکل دهنده ذهن و تصمیم بوده و هست اما این آمارها گاه به شکل درست بیان نشده اند. این قسمت از ماجرای آمار مربوط به گذشتگان است اما الآن نیز  منادیان "شفافیت" و اصلاح گران وضع موجود خود نیز آمارها را درست بیان نمی‌کنند. خود دچار همان خطایی هستند که گذشتگان بوده‌اند .

تفکری که در حال حاضر مورد به به "ب َه ْ ب َه ْ " قرار گرفته است، در همین مدت کوتاه مدیریتی تکرار کننده سیره و روش مدیرانی است که امروز مورد نفی قرار گرفته‌اند و ادامه آن همین وضعیت غیر قابل انکار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردمی است که به هیچ وجه خوب نیست، خواهد بود.

بازی با لغات و تعاریف، مهندسی ارائه تصاویر دلخواه از واقعیات، بازی با علت و معلول‌ها، هیاهو برای هیچ، اعداد وصله‌پینه شده‌، نمی‌تواند وضعیت موجود را اصلاح کند و برای مردم این دیار نتیجه بخش و نانی را بر سفره آنان افزون، معیشت را دگرگون و اشتغال را برای بیکاران به ارمغان آورد.بلکه تنها نتیجه این روش  یاس و ناامیدی مردم  و به یغما بردن سرمایه اجتماعی است.

بیان حرف‌های قشنگ با شور و حرارت،  اشک ریختن، برخورداری از  پشتیبانی‌های رسانه‌ای و تبلیغی وضعیت موجود را به سامان نخواهد رساند.

بهتر آن است که مدیریت ارشد استان ایلام به اثبات ارزش‌های مدیریتی و برنامه‌های تدوینی برای توسعه و پیشبرد استان ایلام بپردازد و آن چه در ابعاد سیاسی و اقتصادی در برنامه دارد تا استان ایلام را از رنج موجود نجات و بر درد بیکاری، فقر، محرومیت، تورم و... آن درمان باشد سخن بگوید و از نفی دیگران پرهیز کند.

آن چه استان ایلام به آن نیازمند است صحت قول با فعل‌ است. تطبیق  اظهارات با عملکرد است و عمل به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای که فرمود:"رقابت این نیست که کسی اثبات خود را متوقف بر نفی دیگری بداند".1


1- بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی1390



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان