پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
اخبار کرونا

داروی کرونا امیکرون چیست؟

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۲:۳۷ چاپ کدخبر: 17020

آفتاب ایلام |محققان اعلام کردند که داروهای تولید شده توسط شرکت داروسازی انگلیسی GlaxoSmithKline بهترین کارآیی را در مقابل گونه اومیکرون ویروس کرونا دارد.


آفتاب ایلام به نقل از  سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا در بسیاری از کشورها، محققان همواره در حال بررسی جنبه‌های مختلف آن هستند. بیمارستان‌های بسیاری از کشورها در حال آماده سازی شرایط برای موج جدیدی از مبتلایان به گونه اومیکرون هستند، به همین دلیل تحقیقات گسترده‌ای در زمینه اثربخشی داروهای متداول بر این سویه جدید در حال انجام است.

محققان اخیراً هشدار دادند که دو داروی ضد کرونای دو شرکت داروسازی آمریکایی Regeneron و Eli Lilly در برابر گونه اومیکرون ویروس کرونا اثربخشی کمی دارند، بنابراین این شرکت‌ها اعلام کردند که به زودی داروهای جدید با حداکثر اثربخشی بر سویه جدید ویروس کرونا را تولید خواهند کرد. علاوه بر این، اخیراً پژوهشگران اعلام کردند که داروهای تولید شده توسط شرکت داروسازی انگلیسی GlaxoSmithKline بهترین کارآیی را در مقابل گونه اومیکرون دارد.

با توجه به آمار ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC)، ۹۰ درصد موارد جدید مبتلا به بیماری کووید -۱۹ به گونه اومیکرون آلوده شده‌اند. به نظر می‌رسد که به زودی وضعیت در سراسر جهان به همین شکل خواهد بود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز گونه جدید اومیکرون را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی کرده است و اعلام کرده است که موارد ابتلاء به این گونه جدید در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان