جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام |رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: سالانه بیش از ۲۷ هزار تن گوشت قرمز در استان ایلام تولید می‌شود و دامداری و کشاورزی از منابع اصلی درآمد مردم استان برای امرار معاش محسوب می‌شود.

محمدعلی اقدسی مدیر کل جهاد کشاورزی استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با آفتاب ایلام گفت: سال گذشته و امسال به دلیل مسئله خشکسالی، دامداران و کشاورزان استان با مشکلات زیادی مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی باعث کاهش علوفه در مراتع استان شده است، افزود: بیش از هفت هزار و ۲۰۰ جو برای دامداران استان در سال جاری اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: این میزان جو در حال توزیع بین دامداران و عشایر استان ایلام برای گذر از خشکسالی است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تامین نهاده‌های دامی از مهمترین نیازهای عشایر و دامداران استان است، جهاد کشاورزی استان اولویت خود را بر روی تامین نهاده‌های عشایر و دامداران قرار داده است.

اقدسی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۷ هزار تن گوشت قرمز در استان ایلام تولید می‌شود، افزود: دامداری و کشاورزی از منابع اصلی درآمد مردم استان برای امرار معاش محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بیان داشت: بیش از دو میلیون و ۴۰۰هزار راس دام سبک و سنگین در استان ایلام وجود دارد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان