پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024
یاداشت آفتاب ایلام در خصوص رویه نادرست در انتصابات ایلام

مدیرسازان؛ مدیر سوز

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۱۱ چاپ کدخبر: 17061

آفتاب ایلام |رضا میرزاد| نگارنده این سطور فارغ از نام و نشان، طایفه، قبیله و گرایش سیاسی و جغرافیای تولد، منصوب شدگان و در صف انتصاب‌ قرار گرفته ‌ها،  بر این باور است که یکی از معضلات گذشته و حال استان ایلام، آن است که برخی از افرادی که برای منصب مدیریت نامشان بر سرزبان‌ها بوده یا هست و یا منصوب شده‌اند. صفت مدیریت برازنده نام آنان نیست.

چرا که اگر مدیریت را هنر بدانیم، این هنر را نمی‌شود یک شبه به وجود آورد و به صرف این که در ستاد فلان نماینده مجلس حضور، پادو، حامی مالی و... بوده است بر داشتن هنر مدیریتی او مهر تائید بزنیم و او را بر کرسی مورد نظر نماینده بگماریم.

هرچند منصوب کنندگان و نمایندگان مجلس، انتخاب چنین شیوه‌ای را‌"کادرسازی"، " تربیت مدیران برای فردا"، " بهره مندی از نیروهای انقلابی و جهادی" می‌نامند، لیکن به باور مردم این شیوه نه تنها "کادرسازی"، "‌تربیت مدیران برای فردا"، " بهره مندی از نیروهای انقلابی و جهادی"‌نخواهد بود‌.بلکه مانع از توسعه و رشد و اعتلای استان ایلام خواهد بود و دود تبعات چنین تصمیماتی که در انتصابات گذشته و حال ساری و جاری است به چشم مردم ایلام خواهد رفت.

آن چه در گزینه‌های روی میز برای انتخاب یاران دولت سیزدهم در استان ایلام عیان است بی توجهی به نگاه کارشناسی و عدم استفاده از توان و تجربه افرادی است که سال‌ها  در دستگاه مورد نظر منشاء خدمات بوده‌اند، اما به سبب دوری از نماینده مجلس، گعده‌های قدرت و ثروت وگرایش سیاسی و ...تجربه و تعهد و خدمت آنان نادیده گرفته می‌شود و به جای آنان از کسانی نام برده می‌شود که هیچ سابقه حضور در اداره مورد نظر نداشته‌اند.

نداشتن سابقه جشمگیر در مدیریت گذشته و صرف سفارش و تاکید نماینده مجلس، گعده‌های قدرت و ثروت و سوء استفاده از نام انقلابی و جهادی از دیگر نشانه‌های آشکار انتصابات در استان ایلام است که به طور حتم شکست مدیریتی، فرصت سوزی و... نتیجه چنین وضعیتی خواهد بود.

این رویه انتخاب شده، بخش عطیمی از کارکنان ، کارشناسان و متخصصان شاغل در ادارات و ارگان‌ها و نهادها امید برای ارتقاء، رشد و بالندگی را از دست خواهند داد و بقییه عمر خدمتی خود را صرفاُ به عنوان کارمند و کارشناس معمولی خواهند گذراند و این نیز چیزی جزء هدر منابع و ضرر دستگاه‌های اجرایی نخواهد بود.

با این وصف پیشنهاد این یاداشت آن است؛ گعده‌های قدرت و ثروت، نمایندگان محترم و مدعیان "کادرسازی"، " تربیت مدیران برای فردا"، " بهره مندی از نیروهای انقلابی و جهادی" در گزینش نیرو برای مدیریت لیستی از کارشناسان همان حوزه را در دست داشته باشند و نطرات خود را بر انتصاب کنندگان تحمیل کنند  تا سرمایه عظیم و توانمند  دستگاه مربوطه به هدر نرود.

انتهای پیام/

 



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان