چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024
یاداشت اختصاصی آفتاب ایلام

تصورات باطل نکنیم

۱۴۰۰/۱۰/۰۹ ۱۸:۱۷ چاپ کدخبر: 17070

آفتاب ایلام | ویروس کامپیوتری قطعه‌ای از زبان کامپیوتر است  که به همان زبان بقیه رمزها نوشته شده است، با این تفاوت که به قصد صدمه زدن ساخته شده است. این رمز وقتی که اصلاُ انتظارش را ندارید، وارد کامپیوتر شما می‌شوند، و اغلب شما اصلا متوجه آن نمی‌شوید. هنگامی که این رمز وارد شد، کامپیوتر شما دیگر درست کار نمی‌کند. چون رمزها آن چنان با پیام‌های مشکل زا در آمیخته‌اند  که دیگر نمی‌توانند نتایج مطلوبی به دست دهند.

 تصورات باطل هم دقیقاَ به همین شیوه عمل می‌کند.تصورات صاحب خود را به گشتن مشکل، حدس و گمان ، تعابیر غلط و از هیچ فاجعه عظیم ساختن ترغیب می‌کند و به ویروسی برای تخریب مطالبه‌گری تبدیل می‌شود.

تصورات باطل ، شیوه انتقال زهر به یکدیگر است و تلاشی است برای به خطا جلوه دادن دیگران و نظر خود را صائب دانستن  و موجب تعبییر غلط  ودرک غلط از همه چیز می‌شود.

نمونه تصورات باطل ، برداشتی است که از سخنان "سارا فلاحی" نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از مطالبه‌گری وی در تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی  ایجاد شده است.

این نماینده مجلس در عمل به رسالت مطالبه‌گری خود حقایقی را از وضعیت موجود کشور و آن چه در مدیریت برخی وزراء عیان است فریاد زده است و ضمن رعایت حریم و حرمت‌ها به دولت سیزدهم گوشزد کرده است تا در شیوه و روش اداره کشور به خود آید و راهی  را در پیش نگیرد که دیگران در سنوات گذشته در پیش گرفته و نتیجه‌ای از آن حاصل نشده است.

مطالبه‌گری نماینده مجلس را نباید با تصورات و تعابیری که ساخته و پرداخته ذهن است به حاشیه برد، بلکه با اقدامات تمیز، آزاد و شفاف  او را در راه مطالبه‌گری و بیان حقایق موجود کشور و استان کمک کرد  تا پرچم مطالبه‌گری استان ایلام همیشه برافراشته شود.

و اگرچنین نشود، فریاد مطالبه‌گری به مانند ویروس کامپیوتری که قطعه‌ای از زبان کامپیوتر است و کامپیوتر را از کار می‌اندازد، به زبان نقد و نظر و مطالبه‌گری، فریاد مطالبه‌گری را لال و از کار خواهد انداخت و مانع جدی در توسعه و اعتلای استان ایلام خواهد شد.

ختم و پیشنهاد این یاداشت بر آن است که "زبان گویای سارا فلاحی" را در بیان حقایق و درد‌های امروز جامعه حامی باشیم و قصورات و کم و کاستی‌های او را منتقد منصف باشیم. چرا که فلاحی در شرایط فعلی مطالبه‌گری است که مطالبات کشور و استان را فریاد می زند، فردایش را نمیدانم.

انتهای پیام/ رضا میرزاد



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان