پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل استاندارد از صدور مجوز و تمدید ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در این استان خبر داد.

به گزارش آفتاب ایلام؛ مهناز همتی با اعلام این خبر ظهار کرد:  در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، از ابتدای امسال تا کنون ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی صادر و تمدید شد که از این تعداد، ۲۰ فقره پروانه صدور و ۲۹فقره آن تمدید بود.

وی افزود: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد، است.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در طول این مدت ۲۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و تعداد ۲۳ فقره نیز تعلیق شد.

وی ادامه داد: کارشناسان این اداره کل به طور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

همتی تاکید کرد:  شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان