جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
آمار کرونا

آیا کرونا امیکرون باعث بروز مشکلات پوستی می شود؟

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۰۹:۱۳ چاپ کدخبر: 17079

آفتاب ایلام |نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که راش پوستی دیگر علامت غیر عادی گونه امیکرون ویروس کرونا است.


آفتاب ایلام به نقل ازسرویس ترجمه ایمنا، گونه جدید ویروس کرونا که امیکرون نام دارد و برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در چندین کشور دیگر نیز شیوع پیدا کرده است و باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ شده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیراً اعلام کرده است که این گونه جدید ممکن است خطرناک باشد و سیستم مراقبت‌های بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهد. با توجه به افزایش شیوع گونه امیکرون ویروس کرونا، بسیاری از کشورها محدودیت‌های جدیدی اعمال کردند و از افراد درخواست کردند اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند و در صورت بروز هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی به پزشک مراجعه و تست کرونا انجام دهند.

آیا امیکرون نگران کننده است؟
با وجود این که در حال حاضر گونه امیکرون ویروس کرونا با سرعت برق در حال شیوع پیدا کردن است، اما متخصصان معتقدند که این گونه از ویروس کرونا باعث بروز علائم خفیف می‌شود و معمولاً خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را افزایش نمی‌دهد. با این وجود، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از مردم درخواست کرده است که این گونه جهش یافته را جدی گرفته و آن را به عنوان یک بیماری خفیف در نظر نگیرند؛ بنابراین لازم است افراد همچنان از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند.

علائم کرونا امیکرون چیست؟
گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که معمولاً افراد مبتلا به گونه امیکرون ویروس کرونا علائم خفیف آن را تجربه می‌کنند. متخصصان معتقدند که علائم رایج این گونه جدید جهش یافته شامل تب خفیف، خارش گلو، آبریزش بینی، عطسه، بدن درد زیاد، خستگی و تعریق شبانه می‌شود. علاوه بر این، افراد مبتلا به گونه امیکرون ممکن است دچار بعضی علائم غیر عادی مانند حالت تهوع به همراه استفراغ و کاهش اشتها شوند.

آیا کرونا امیکرون باعث بروز راش پوستی می‌شود؟
نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دیگر علامت غیر عادی گونه امیکرون ویروس کرونا راش پوستی است. محققان معتقدند که راش پوستی ممکن است نشانه‌ای از التهاب ناشی از ویروس کرونا باشد، به نظر می‌رسد که راش پوستی باید به عنوان چهارمین علامت کلیدی گونه امیکرون ویروس کرونا در نظر گرفته شود. گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد که برخی افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ عارضه انگشت کووید را تجربه می‌کنند، که طی آن افراد با زخم‌های مشابه زخم‌های ناشی از سرمازدگی در انگشتان پا و حتی انگشتان دست رو به رو می‌شوند که ممکن است با درد و خارش همراه باشد.

در صورت مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ چه اقداماتی انجام دهیم؟
در صورتی که علائم مربوط به بیماری کووید -۱۹ یا گونه جدید امیکرون را تجربه کردید سریعاً تست کرونا انجام دهید و تا زمانی که نتیجه تست شما مشخص نشده است خود را قرنطینه کنید. در صورتی که نتیجه آزمایش کرونا مثبت اعلام شد نیز باید به قرنطینه کردن خود ادامه دهید و علائم خود را به صورت منظم کنترل کنید. اگر دچار مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس و درد قفسه سینه شدید، سطح اکسیژن خود را بسنجید و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/سرویس ترجمه ایمنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان