جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه طی ۳۰۳ بازرسی توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار ۱۲۱ فقره گواهی تاییدیه برای آسانسورهای استان صادر شده است.

به گزارش آفتاب ایلام؛ مهناز همتی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: اجباری شدن استاندارد آسانسورها و دستور العمل آن جهت صدور پروانه و پایان کار ساختمان به شهرداری‌های کشور از سال ۱۳۸۲ ابلاغ شده است.

وی افزود: بازرسی از آسانسورهای ساختمان‌های عمومی و دستگاه های دولتی و مراکز درمانی و … در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می گیرد.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.

همتی اظهار داشت: کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های ذیصلاح و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسوولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان