پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
سخن بی عمل جامعه را بی اعتماد می کند

حرف، حرف ، حرف تا کی؟... مرد عمل باشید!

۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۹:۴۲ چاپ کدخبر: 17129

آفتاب ایلام |ممارست زیاد در محاکم و مجامع و با تقلید، شرط  درجه ی رسیدن به  استادی در خطابه است  که نصیب هرکس نمی‌شود.

آفتاب ایلام| رضا میرزاد| در جوامعی که  برخی مدیران آن تکرار کورکورانه ی فرمول ها و کلیشه ها، وعده و وعیدها برایشان "ارزش" می شود ، تلاش‌ها بر آن است تا به "خطابه " و فراگیری فن آن تسلط پیدا کنند.

چرا که اگر در خطابه موفق نباشند و دراین فن دچار لکنت زبان باشند به راحتی حذف می‌شوند و جمله معروف "حتی بلد نیست حرف بزند" برچسبی برای حذفشان می‌شود.

با این وصف بسیاری از مدیران برای آن که  از این برچسب مصون بمانند. به وعده و وعیده‌ها، تکرار کورکورانه ی فرمول ها و کلیشه ها توسل جسته و به رسم پیشینیان همان حرف‌هایی را تکرار می‌کنند که سال‌ها پیش منصب داران گذشته تکرار و بیان کرده‌اند و مردم از آن وعده و وعیدها نتیجه‌ای حاصلشان نشده است.

مصادیق فرآوانی ازاین شیوه در سخنان مدیران استان ایلام به وفور قابل عنوان است که نمونه آن خبری است که  امروز در رسانه‌های استانی منتشر شد و آن این بود که " کنسولگری عراق در ایلام دایر می‌شود".سابقه این خبر که حسن بهرام نیا استاندار ایلام امروز وعده آن را داد به سال 1392 می رسد.

- استاندار وقت آن زمان"محمد رضا مروارید"  در تاریخ  ۱۱ آذر ۱۳۹۲ گفت: " کنسولگری عراق در ایلام دایر می‌شود".

- سلام امینی نمایندگان سابق مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی درآبان ۱۳۹۷، محمد نوذری معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی سابق استاندار ایلام در  ۱۶ شهریور ۱۳۹۸  و  قاسم سلیمانی دشتکی استاندار وقت ایلام در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۹ نیز چنین مطلبی را خبری و از واژه "به زودی" استفاده کردند .
اما 8 سال است که خبر " کنسولگری عراق در ایلام دایر می‌شود" توسط مسئولان استانی تکرار و آن را بعنوان عملکرد خود بیان اما تاکنون این دفتر افتتاح نشده است و بعید به نظر می رسد در دوران صدرات حسن بهرام نیا بر استان ایلام نیز به نتیجه برسد.
بیان این مصداق از آن جهت ذکر مستند این یاداشت است که شیوه مدیریت در استان ایلام به مثل معروف "در روی همان پاشنه می‌چرخد" در ایلام پیش می رود با این تفاوت که در بیان آن خطیبانه سخن گفته می‌شود.
 انتهای پیام/
 
 

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : یاداشت

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان