جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |

معاون مرکز جنگل‌های خارج ازشمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: یکی از برنامه‌های که در سازمان دنبال و اجرا خواهد شد آموزش مدیران و کارشناسان بخش جنگل ادارات کل منابع طبیعی استان‌های کشور در استان ایلام است.

به گزارش آفتاب ایلام،«امین رحیمی‌پور» در بازدید از شهرستان دهلران، اظهار کرد: استان ایلام به واسطه اجرای اقدامات مهمی که در بحث توسعه جنگل و جنگل کاری انجام داده یکی از استان‌های موفق و پیشرو در کشور است که با برنامه‌ریزی‌های لازم کارشناسان جنگل همه استان‌های کشور آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه  استان ایلام به نسبت سایر استان‌ها در بخش جنگل کاری اقداماتی در مرکز استان بلکه در همه شهرستان‌های این استان در مقیاس‌های بزرگ انجام داده است که بی‌نظیر است،  تصریح کرد: هر هکتار جنگل بین ۵۰۰ تا ۲ هزار متر مکعب آب ذخیره کند و قطعاً با ایجاد جنگل کاری یک سد مخزنی زیر زمینی با هزینه‌های بسیار کم در کشور ایجاد خواهد شد.

رحیمی‌پور با تاکید بر اینکه  استان ایلام در بحث جنگل کاری دشت کاشت مقام اول کشور با فاصله بسیار زیادی با استان‌های دیگر کشور انجام داده است، تصریح کرد: امسال سازمان جنگل‌ها پویش نهال کاری و جنگل کاری با عنوان ایران قوی ایران سر سبز هر ایرانی یک درخت و به یاد هر شهید هزار اصله درخت با کمک مردم شروع کرده است و انتظار داریم مردم در این راستا با مشارکت خود به سر سبزی کشور این سازمان را یاری کنند.

«لطیف صادقی» فرماندار ویژه دهلران و معاون استاندار ایلام با بیان اینکه  با توجه به شرایط آب و هوایی  دهلران، توسعه جنگل کاری امری ضروری است، اظهار کرد: در این زمینه بخش خصوصی پای کار آمده و ظرف چند سال آینده بین ۲ تا ۶ هزار میلیارد ریال در صنعت چوب ، تولید کاغذ و نئوپان  سرمایه‌گذاری می‌کند.

فرماندار ویژه دهلران بر ضرورت به کارگیری نیروهای بومی در این طرح تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه اشتغال نیروهای بومی و استقرار تاسیسات و فرآوری در منطقه اقدام عملی کند.

وی گستره جنگل های طبیعی دهلران را ۹۰ هزار هکتار عنوان کرد و اضافه کرد: ۸۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نیز در معرض فرسایش بادی است و  ۲۵۹ هزار هکتار اراضی بیابانی در شهرستان گرمسیری دهلران وجود دارد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان