چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024
اخبار خواندنی

برخی اصطلاحات اینستاگرام و کاربرد آن

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۲۰:۲۲ چاپ کدخبر: 17154

آفتاب ایلام |اینستاگرام یکی از شبکه‌های مجازی پر کاربردی است که شاید بتوان گفت بیشترین مخاطب را داشته و جالب اینجاست که افراد از اقشار مختلف و در سنین متفاوت عضو این شبکه شده‌اند. ممکن است از کاربران شبکه اینستاگرام بوده ولی هنوز با برخی از اصطلاحاتی که در آن به کار می‌رود آشنایی پیدا نکرده باشید. معمولاً کاربران سعی می‌کنند تا آنجایی که در موارد روزانه کاربرد دارد یاد بگیرند اما گاهی ممکن است کار شما چیزی فراتر از ارسال پست و استوری و یا لایک کردن و درج کامنت برای دیگران باشد. بهتر است برای این موقعیت‌ها خود را آماده کنید. پرکاربردترین اصطلاحات را ما به شما معرفی می‌کنیم و خواهید دید که چقدر در استفاده شما از این شبکه تأثیر خواهد گذاشت. 

دیلیت اکانت اینستاگرام، افزایش فالوور اینستاگرام، کسب اطلاعات در این مورد که اکسپلور چیست و سایر اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا در نحوه استفاده خود از این شبکه اجتماعی تغییراتی ایجاد کرده و حتی بتوانید کیفیت آن را بالاتر ببرید.

اکسپلور چیست؟
و اما اکسپلور چیست؟ اینستاگرام خود را که باز کنید در پنل آن با عکسی از ذره بین مواجه می‌شوید. در ابتدا اینگونه به نظر می‌رسد که این بخش برای سرچ در نظر گرفته شده است. بله شما می‌توانید هشتگ‌های مختلف، آی دی‌های مختلف را در این بخش سرچ کرده و به آنچه هدف و منظورتان است دسترسی پیدا کنید. اما در همین صفحه با تعداد زیادی از عکس و ویدیو مواجه می‌شوید که مربوط به فالوور‌ها یا فالوئینگ‌های شما نیست. این حجم از اطلاعات از کجا آمده‌اند؟ عکس‌ها و ویدیو‌هایی است که توسط کاربران در سراسر جهان به تماشا گذاشته شده است. افرادی که شما روحتان از وجود آن‌ها هم خبر ندارد. اکسپلور شما در یک زمان واحد با اکسپلور فرد دیگری که در کنار شما نشسته است بسیار متفاوت است و حتی شاید نتوان یک پست مشترک بین آن‌ها پیدا کرد. علت این تنوع و تفاوت به الگوریتم اینستاگرام بر می‌گردد. اینستاگرام بر اساس فعالیت‌های شما و دوستانتان مطالبی که بیشتر دنبال می‌کنید را در اختیارتان می‌گذارد. برای مثال اگر به ادبیات و شعر علاقه‌مندید و پیج‌های شعر در لیست فالوئینگ‌ها ی خود دارید مطالبی که در اکسپلور مشاهده می‌کنید مربوط به شعر و ادبیات است، یا مطالب روانشناسی، یا پیج‌های هنری. اینستاگرام علاقه‌مندی شما را تشخیص داده و همان مطالب را در اختیارتان می‌گذارد و همانطور که پیشتر گفتیم، مطالبی که دوستان شما هم دنبال می‌کنند سر و کله‌اش در اکسپلور شما نیز پیدا می‌شود.

افزایش فالوور اینستاگرام
افزایش فالوور اینستاگرام برای افرادی که اهداف تجاری و کسب درآمد دارند بسیار با اهمیت است. ممکن است شما تولید‌کننده محصول یا خدمات خاصی باشید و بخواهید محصولتان از طریق اینستاگرام بیشتر دیده شود. قطعاً افزایش فالوور اینستاگرام در موفقیت کسب و کار شما کمک می‌کند و از طرفی در کنار آن با گرفتن تبلیغات درآمد مضاعفی هم به دست می‌آورید. یا حتی ممکن است رویای بلاگر شدن داشته باشید و با اشتراک گذاشتن زندگی روزمره و فعالیت‌هایتان بخواهید تعداد بازدیدکنندگان پیج خود را بالا برده و در کنارش با تبلیغات به درآمد خوبی دست پیدا کنید. شاید هیچ کدام از این‌ها هم نباشید و صرفاً دیدن اعداد و ارقام زیاد در قسمت فالوور‌ها برایتان رضایت بخش باشد. برای این کار احتمالاً اولین پیشنهاد خرید فالوور باشد. پیشنهاد بدی هم نیست. اما این نکته را در نظر بگیرید که فالوور فیک داشتن شما را لو خواهد داد و در نهایت نتیجه معکوس خواهید گرفت. زیرا اگر شما 5 کا فالوور دارید حداقل باید پست‌هایتان 1 کا لایک بخورد. اما با فالوور فیک تعداد لایک‌هایتان از 200 تا تجاوز نخواهد کرد و همین امر نشان‌دهنده کلکی است که به کار برده‌اید و هیچ مخاطبی هم دوست ندارد که سرش کلاه گذاشته شود. بنابراین بهترین راه، افزایش جذابیت پست‌ها و مطالب، استفاده از هشتگ‌های مناسب، تبادل لینک با پیج‌های همکار، برگزاری مسابقات و چالش‌های اینستاگرامی، ایجاد ارتباط با مخاطبان، تبلیغ در سایر شبکه‌های مجازی و ...

دیلیت اکانت اینستاگرام
همانگونه که روزی مشتاق ایجاد اکانت در اینستاگرام بوده‌ایم ممکن است روزی بخواهیم برای همیشه یا مدت کوتاهی از دنیای مجازی اینستاگرام خداحافظی کنیم. برای این روز هم اینستاگرام پیش‌بینی‌های لازم را کرده و شما می‌توانید هر زمان که خواستید اکانت خود را از دسترس خارج کنید. دیلیت اکانت اینستاگرام به دو صورت دائم و موقت انجام می‌پذیرد. در حالت دائم اینستا تمام مطالب ارسالی شما را حذف خواهد کرد اما در حالت موقت امکان بازیابی و دسترسی دوباره به اینستاگرام برایتان فراهم خواهد بود دیلیت اکانت موقت همان دی اکتیو کردن است. در این بخش به حذف دائمی یا همان دیلیت اکانت می‌پردازیم.

ابتدا باید وارد قسمت دیلیت اکانت سایت اینستاگرام شده و یوزر و پسوورد اکانتی که قصد حذف آن را دارید وارد کنید. پس از لاگ این باید علت حذف اکانت خود را به اینستاگرام اطلاع دهید. گزینه‌های مختلفی برای شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب یکی از آن‌ها دلیل خود را به اینستاگرام اطلاع می‌دهید. برای اینکه صفحات بعدی و سؤالات دیگری مطرح نشود پیشنهاد ما این است که گزینه Something else را انتخاب کنید. پس از این مرحله اینستاگرام از شما می‌خواهد یک بار دیگر پسورد خود را وارد کنید و در نهایت گزینه دیلیت اکانت را انتخاب کرده و با لمس اوکی در انتظار حذف اکانت خود باقی بمانید. دقت داشته باشید تا زمانی که در صف دیلیت اکانت اینستاگرام خود هستید نباید وارد اکانتتان شوید وگرنه باید مراحل قبل را دوباره از سر بگذرانید.

علاوه بر مطالبی که ارائه شد اینستاگرام سرویس‌های متفاوتی را به کاربران ارائه می‌دهد تا از این طریق همچنان بتواند شبکه اجتماعی محبوب بین مردم باقی بماند.

انتهای پیام/ منبع: سایت فردا



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان