جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
به بهانه یک انتصاب

نابرده رنج گنج مُیسر شود عزیز

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۹:۵۹ چاپ کدخبر: 17182

آفتاب ایلام |خبر انتصاب روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ایلام  مرا به یاد این شعر "فریدون توللی " در قصیده ‌ای تحت عنوان " زرخند یا اندرز سوختگان" انداخت که سروده است؛

نابرده رنج گنج مُیسر شود عزیز

رو دیده باز کن که چه در کشورت کنند

بازار غارت است تو ای بی خبر نخُسب

گویی بزن ، که فارغ از این چنبرت کنند.

با این وصف چنین انتصابی توسط فردی که خود منصوب شده اتاق‌های زر و زور و قدرت لابی‌های پیدا و پنهان نمایندگان است دور از ذهن نبوده و نخواهد بود و تکرار آن نیز در آینده شاهد خواهیم بود.

در میان انتصابات دولت سیزدهم در استان ایلام به جزء یکی دو مورد استثنا، تماماَ نه بر اساس توان و تخصص و کارایی بلکه خروجی اتاق فکر ستادهای انتخاباتی و گعده‌های سیاسی طالب قدرت بوده و استانداری که ادعای آن داشت که "وام دار" نیست در عمل "وام دار" بودن خود را به منصحه ظهور رسانده است که نمونه آن انتصابی است که امروز خبری شده است.

فارغ از خوب و بد انتصابات انجام شده، فرق این انتصاب با دیگر انتصابات در آن است که قرار است منصوب شده جدید در روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ایلام نکته‌ها و سیگنال‌های امید آفرین را به جامعه منتقل کند.

 خدمات دولت را بازگو وبا  پرهیز از یک سویه نگری به توسعه سیاسی وگسترش مردم سالاری دینی بپردازد و از طرفی گفتمان رئیس‌جمهور را که  دغدغه معیشت، سلامت، ‌ قیمت و اقناع دارد و مدام در ارتباط مستقیم با مردم است را تبیین کند و تصورش آن نباشد که " عملیات رسانه‌ای و تبلیغاتی قطعا یک اقدام لاکچری" است.

رسانه و کارکرد و چگونگی تعامل با صاحبان قلم و نظر و تحلیل را بداند و مدعی آن نشود "با پول رسانه‌ها را می خرم تا اخبار استانداری را منتشر کنند".

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ایلام به نام هرکس که حکم بخورد اگر واجد این شرایط نباشد مغایر با سخن آیت الله رئیسی است که در ایام انتخابات بیان داشته است"اگر رای مردم به من تعلق گرفت، شایسته سالاری در دولت به شکلی خواهد بود که دانشگاه، بازار و رسانه آن را باور داشته باشد".

واکنش اصحاب رسانه استان ایلام به خبر این انتصاب گویای این واقعیت است شایسته سالاری که " دانشگاه، بازار و رسانه آن را باور داشته باشد" انجام نشده است.

تجدید نظر  در چنین انتصابی عملی عقلانی است در غیر اینصورت جاماندگی از فضای عملیاتی، قهر رسانه و با  کوچک‌ترین اشتباهی بمباران رسانه‌ای را شاهد خواهیم بود .

انتهای پیام/

 

همرسانی کنید:

نظرات شما:

بهمن 28 دی 1400 ساعت 08:10

درود بر شما ....عالی و منطقی

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان