چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024
یاداشت اختصاصی آفتاب ایلام

جناب استاندار! "فیک نیوزها"و"سهم خواهان" در درگاه شما جولان می دهند

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۸:۵۹ چاپ کدخبر: 17225

آفتاب ایلام |آفتاب ایلام |بی شک سیاست‌ها، برنامه‌ها، و استراتژی‌ها اگر مورد پذیرش مردم قرار نگیرند. آب در هاون کوبیدن است و زیره به کرمان بردن و به همین جهت است همه نظام های سیاسی، به دنبال کسب حمایت مردم از سیاست‌های شان یا حد اقل پذیرش این سیاست‌ها از سوی آن‌ها هستند.  نقشی محوری برای این کار بر عهده رسانه است.

رسانه علاوه بر نقش محوری صرفاُ بلندگوی تبلیغی دولت‌ها و سیاستمداران نخواهد بود آگاهی دهی به مردم، تامین تریبونی آزاد برای بحث‌های سیاسی و فعالیت به عنوان مجرایی برای ابلاغ افکار عمومی به دولت و اعمال فشار عمومی بر آن نیز کارکرد رسانه است.

عملکرد رسانه‌ها در جهت زیر سوال بردن دولت و اطلاع رسانی به مردم، برای مبارزه با تمایل دولت به پنهان کاری و متوازن کردن حجم ماشین روابط عمومی آن ضرورت دارد.

دولت تنها زمانی می تواند دولتی پاسخگو تلقی شود که مردم از عملکرد آن آگاه باشند و وسیله ای مستقل و غیر وابسته برای ارزیابی ادعاهای رسمی دولت در مورد سیاست هایش در دسترس داشته باشند. رسانه ها در عین حال که نباید وارد محدوده زندگی خصوصی مردم شوند، وظیفه دارند که اطلاعات کافی و تصویری کلی از منافع عامه را در اختیار مردم بگذارند و مردم نیز حق دارند که به آن ها دست یابند. در غیر این صورت، رسانه ها از ایفای نقش خطیر خود به عنوان نگهبان منافع عمومی ناتوان می مانند.

رسانه ها علاوه بر انتقال اطلاعات از مجاری غیر دولتی، زمینه تشکیل تریبونی آزاد برای مناظره عمومی را نیز فراهم می کنند که وزیران و سایر شخصیت های دولتی باید از آن طریق جوابگوی سوالات باشند به نحوی که این پاسخ ها در اختیار توده مخاطب قرار گیرد. به این ترتیب وسیله ای برای انتقال افکار عمومی به دولت نیز فراهم می شود. در تمامی این حالات، رسانه ها با وارد ساختن مردم به صحنه، به عنوان مکمل و تقویت کننده پارلمان در انجام وظیفه بررسی و بازبینی عملکرد دولت ظاهر می شوند.

بازخوانی نقش رسانه‌ها و کارکرد آنان از آن جهت است که امروز مدیریت ارشد استان ایلام که در مدیریت بر بحران برف و یخبندان حضور نداشته است و رسانه‌های استان نیز نتوانسته‌اند عکس یادگاری و تیتر "اقدام انقلابی استاندار ایلام در مدیریت برف و یخبندان" برای رضایت وی منتشر کنند خونش به جوش آمد و بر رسانه‌ها تاخت و رسانه‌های شناسنامه دار و دارای مجوز با سابقه و سبقه گویا و روشن در خدمت نظام و ولایت را "رسانه نما" و " فیک نیوز" نام نهاد و فرمان به آن داد که مدیران استان حق همکاری با رسانه‌ها را ندارند.

غافل از آن که رسانه منتقد و در خط رهبری و انقلابی به معنای واقعی و عملگرا به جای شعار نیازی به همکاری و مصاحبه  فلان مدیر و صاحب منصبی که به گدایی مقام دست به دامن این و آن شده است را ندارد.

مدیر ارشد استان ایلام امروز غافل از بیان زحمات کارگران و کارمندان راهداری‌های و شهرداری‌ها و امداد گران هلال احمر توسط رسانه‌های معتقد و متعهد که جنابشان انها را "رسانه نما" و"فیک نیوز" نامیده است. خشمگین از آن است که ضعف عملکردش در حضور و تقدیر از زحمتکشان نارنجی پوش شهرداری، هلال احمر و راهداری از حُسن تدبیر وی سخن گفته نشده است رسانه‌ها را "باج نیوز" و"سهم خواه" عنوان کرد.

اتهام باج خواهی و سهم خواهی به رسانه‌های معتقد به گفتمان انقلابی توسط مدیریت ارشد استان ایلام عملی است ناشیانه که نباید در لسان مدعی انقلابی‌گری و جهادی ساری و جاری می‌شد و این اقدام نه تنها خوراک تبلیغی برای دشمنان دولت آیت الله رئیسی بود بلکه نشان داد کلام جنابشان ضربه سخت به طرفداران گفتمان دولت انقلابی و ایران قوی است.

چرا که امروز در استان ایلام و هرجای این کشور که سخنان مقام ارشد استان ایلام شنیده و خوانده شده است این اتهام را متوجه دولت آیت الله رئیسی کرده است که مقام منصوبه این دولت در حال بستن زبان‌ها و شکستن قلم است و موجب جشن شادی برای آنانی است که تلاش دارند این دولت به فرجام نرسد و در میان مردم امید آفرینی نکند.

"فیک نیوز" خواندن رسانه‌های شناسنامه دار توسط مقام ارشد استان ایلام در حالی رسانه‌ای شده است که در مدت کوتاه هنوز ایشان در این استان ده‌ها کانال خبری فیک با عناوین مختلف ظهور و بروز کرده‌اند و هزینه خود را از عوامل منصوبه جنابشان دریافت می‌کنند.

شاید استاندار انقلابی ایلام و خط و نشان دهندگان به جنابشان غافل از آن هستند که بیشتر"فیک نیوزها" و"رسانه‌نما"ی مورد نظر سخن این مقام عالی استان حقوق بگیر مجموعه استانداری یا وابسته و ارتزاق کننده از برخی نمایندگانی هستند که امروز ایلام در تقسیم غنائم " اُحد" از مسائل و مشکلات بیشمار استان ایلام غافلند و گویا توسعه و پیشرفت استان ایلام را در به به و چه چه "فیک نیوزهای" همراه می‌دانند.

ختم این یاداشت آن است که استاندار ایلام بر این مسئله آگاه باشند که "فیک نیوزها" و"سهم خواهان" را در اطراف خود بجویند در میان رسانه‌های شناسنامه دار استان ایلام چنین مواردی یافت "می" نشود.

استاندار ایلام مطمئن باشند ، تهدید و تطمیع و اختلاف افکنی زبان رسانه را نخواهد بست و قلم هیچ صاحب نطری را نخواهد شکست چون تجربه تاریخ نشان از آن دارد که قلدری رضا شاه نیز در چنین اقدامی ناموفق بوده است.

این تجربه تاریخ است و تاریخ درس برای سیاست پیشگان و موجب عبرت برای صاحب منصبان سیاست پیشه است.

انتهای پیام/رضا میرزاد



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان