پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام | عصر روز گذشته، یکی از اهالی روستای چشمه کبود از توابع شهرستان ایلام به همراه دو فرزند خود به بنیاد مسکن استان ایلام رجوع کرده و به دلیل آنچه وی "عدم مساعدت" از سوی این نهاد بوده است، اقدام به خودسوزی در این محل و در مقابل دیدگان فرزندانش کرده است.

 حادثه ربطی به اداره کل بنیاد مسکن ندارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با تایید این حادثه گفت: این موضوع به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هیچ ارتباطی ندارد. حبیب‌الله محبی در توضیحات پایانی گفته است: گویا این فرد به دنبال پایان کار منزل مسکونی خود از سوی دهیاری روستا و بخشداری بوده و به دلیل عدم تحقق خواسته‌اش، مبادرت به خودسوزی کرده است.

تکذیب اظهارات مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام

"محمد جمالوندی" دهیار روستای "چشمه‌کبود" نیز با رد اظهارات مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: کار صدور پایان کار این فرد (شنبه 2 بهمن ماه 1400 )صادر شده و روز( یکشنبه 3 بهمن ماه 1400)برای اتمام کار و دریافت تاییدیه برای گرفتن قسط سوم تسهیلات خود به بنیاد مسکن استان مراجعه کرده و ظاهرا بعد از درگیری با یکی از کارمندان بنیاد اقدام به خود سوزی می‌کند.

دهیار روستای "چشمه‌کبود" گفت: با توجه به شرایط مالی این فرد با همکاری دهیاری و اعضای شورا برخی عوارض که باید پرداخت می‌کرد، بخشوده شده است.

دادستان / احضار مرتبطین با حادثه

در پی انتشار خبری مبنی بر خودسوزی یک فرد روستایی در مقابل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام؛ "عبدالوهاب بخشنده" دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام، بلافاصله دستور رسیدگی و احضار عوامل مرتبط با این موضوع را صادر کرد.

به دنبال این موضوع؛ "حسین علی رحمی" معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز ایلام و معاون حقوق عامه نیز با توجه به ماموریت صادره از سوی دادستان مرکز استان، ضمن حضور در بیمارستان و ملاقات با فرد مصدوم و شنیدن اظهارات نامبرده، در جریان آخرین روند درمانی ایشان قرار گرفت.

گفتنی است؛ امروز دوشنبه (4 بهمن 1400)ساعت 10 صبح با حضور دادستان مرکز استان، معاون حقوق عامه دادستان ایلام، مدیرکل بنیاد مسکن استان و سایر مسئولین مرتبط؛ جلسه ای در این خصوص برگزار و دستورات مقتضی صادر خواهد شد. لازم به ذکر است؛ مصدوم جهت ادامه درمان به اصفهان اعزام شده است و بشدت سوختگی وی (60 درصد)  گزارش شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان