جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
یاداشت اختصاصی آفتاب ایلام

آیا دستور به رسیدگی یک حادثه "انقلابی " است یا "انقلابی نمایی"

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۲۰:۵۱ چاپ کدخبر: 17238

آفتاب ایلام| محمد ایزدی نویسنده کتاب چرا؟ عقب مانده‌ایم؛ در خصایص مردم ایران آورده است برخی از مردمان این سرزمین خصایص خوشمزه‌ای دارند که نمونه آن این است اینگونه افراد  در ته قلبشان دیگران، ولو متخصصان در آن رشته را قبول ندارند مگر از راه تقلید، یعنی این که چون دیگران فلان کس را قبول دارند‌، ممکن است این هم به ظاهر تعریف کند، و اگر دیگران گفتند فلان کس اطلاعاتش ضعیف است، آنها هم می‌گویند؛ مطلقاچیزی بار نیست.

تظاهر به فضل  و علم و بعد از انقلاب اسلامی تظاهر به انقلابی بودن و دیانت - بسیار رایج بوده و کمتر کسی است که راضی باشد اقرار کند که موضوعی را نمی‌داند، مگر این که نظر خاصی در پشت این اقرار داشته باشد.

هرچند نویسنده کتاب خصایص عنوانی را در ادوار تاریخی ایران عنوان کرده است اما اگر این خصایص را بومی سازی کنیم و مصادیق آن را در تولید محتوی منتشره از اخبار روابط عمومی  استانداری ایلام پی بگیریم در مدت یک هفته گذشته به صحت خصایص عنوانی نویسنده کتاب چرا؟ عقب مانده‌ایم خواهیم رسید.

در چرایی اثبات این ادعا، تیتر کردن واکنش استاندار ایلام به انتقادات رسانه‌ها اعم از مجازی و مکتوب توسط تهییه کننده خبر و انتشار آن توسط روابط عمومی استانداری ایلام خطای راهبردی بود که نشان از آن دارد تولید کننده محتوی این خبر هرکه که بوده باشد، اعتقادی به حسن بهرام نیا استاندار ایلام و دولت آیت الله رئیسی نداشته است و با انتشار این خبر و تیتر کردن آن به جای تبلغ ضد تبلغ کرده است و استاندار ایلام را با حواشی بسیاری روبرو کرده است که برطرف کردن این حواشی زمان و وقت بسیار میطلبد.

انتشار وسیع تیتر روابط عمومی استانداری ایلام در موضوع عنوانی نیز توسط افرادی انجام شده است که تا دیروز مُرید بی چون و چرای مراد خود در دولت روحانی بوده و اگر کسی نامی از استاندار سابق می‌آورد با هجمه رسانه‌ای خود زندگی را بر او حرام می‌کردند.

این افراد امروز سخنان استاندار ایلام را تیتر یک رسانه خود کرده و بررسی محتوی رسانه‌های آنان از صفر تا صد به تقابل با برنامه‌های دولت آیت الله رئیسی است.

این دو گانگی این شک و تردید را در مخاطب به وجود می‌آورد که اگر "حسن بهرام نیا"، "مرد میدان"،"انقلاب"،"نادره زمان" و "معجزه هزاره سوم" برای استان ایلام است پس چگونه است که گویندگان و نویسندگان و معتقدان و مریدان به این گفته‌ها، دولت آیت الله رئیسی را مورد نقد و تحقیر قرار می دهند.

مگر نه این است که "حسن بهرام نیا" منصوب دولت رئیسی و مجری برنامه‌های این دولت است.پس اگر مدح "حسن بهرام نیا" واجب برای این افراد است شکر دولت رئیسی نیز بر آنان واجب است.

خصیصه دیگری که این روزها در ایلام باب شده است و از میان هر جمله‌ای که از روابط عمومی استانداری ایلام و حواریون آن منتشر می‌شود" انقلابی" بودن استاندار ایلام است .

نگارنده این سطور هم امیدوار است که استاندار ایلام "انقلابی باشد"، "انقلابی بماند"  اما آیا صدور دستور پیگیری خود سوزی یکی از شهروندان ایلامی توسط استاندار ایلام اقدامی انقلابی است یا وظیفه جاری است.

آیا دستور بررسی موضوعی که علی رغم حساسیت موجود که متاسفانه به خوراک تبلیغی برای بیگانگان شد آن هم بعد از گذشت 48 ساعت از آن توسط بالاترین مقام اجرایی استان ایلام، اقدامی است انقلابی یا سبکی از نوع مدیریت جناب روحانی است که بعد از حادثه بنزین با خنده بیان کرد"من  هم مثل شما روز جمعه متوجه شدم بنزین گران شده است".

با این وصف این قلم بر آن اعتقاد دارد که انقلابی بودن در منظومه فکری امام خامنه‌ای دارای ویژگی‌هایی «پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی»، «هدف‌گیری مستمر آرمان‌ها و همت بلند برای رسیدن به آن‌ها»، «پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور»، «حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از او» و «تقوای دینی و سیاسی» است.

و انقلابی‌گری یعنی بی‌وقفه دنبال اصلاح امور بودن، دنبال افزایش کارآمدی، اعتبار و محبوبیت نظام بودن است. اما رویه در پیش گرفته شده در تعریف و تمجیدهایی که امروز استان ایلام را در بر گرفته و ناشر آن روابط عمومی استانداری و حواریون آن هستند  چیزی نیست جزء "انقلابی‌نمایی" پروژه‌ای برای باج‌گیری، امتیازگیری و حفظ موقعیت خود و رفقا .

معرکه‌گیری، جلب توجه، برای آنکه همه‌ در خدمت او باشند، برای آنکه «همه‌ی هزینه‌ها» برای او بشود نیز "انقلابی‌نمایی" است نه" انقلابی" بودن.

انقلابی‌نما یک «مصرف‌کننده‌ی بی‌مصرف» است که از آب گل‌آلود ارتزاق می‌کند.

ختم کلام آن که قضاوت در مورد این تیتر را به افکار عمومی واگذار که  تیتر  "دستور انقلابی استاندار ایلام درخصوص حادثه خودسوزی یک ارباب رجوع " "انقلابی " است یا "انقلابی‌نمایی".

انتهای پیام/180/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان